2018. aasta alguses Soomes vastu võetud alkoholiseaduse muudatus tõi möödunud aastal järsu kasvu long drink tüüpi alkohoolsete jookide müügis.
Alkoholiseaduse muudatus kasvatas Soomes plahvatuslikult long drinkide müüki
Alkoholi müük oli kahanenud Soomes juba 2011. aastast saadik, kuid möödunud aastal läks see tervise järelvalveameti Valvira statistika järgi esimest korda üle kuue aasta taas tõusuteele, kirjutab Yle. Tõusu taga on 2018. aasta alguses vastu võetud muudatus alkoholiseaduses, mis võimaldab supermarketites müüa 4,7 protsendi asemel kuni 5,5-protsendist alkoholi.
Seadusemuudatus kasvatas alkoholi üleüldist müüki vaid 0,6 protsendi, kuid rahvakeeles lonkero ehk long drinkide müügis toimus plahvatuslik kasv - nende müük tõusis koguni 42 protsenti. Kõigi teiste alkohoolsete jookide müük jätkas kahanemist.
Long drinkide müügi kasvu taga näib olevat rahva eelistus kangema lonkero järgi, sest 4,7-protsendise long drinkide müük kahanes 45 protsenti. Kangusega 5,5 protsenti ja üle jookide müük samas peaaegu kolmekordistus. Kangemate long drinkide puhul kasutatakse ginil põhinevat retsepti ja selle maitse võib lihtsalt paljudele inimestele meeldida.