Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Mainekriisis Uber kaotas aastaga 1,8 miljardit (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Uberi logo telefonis.
Uberi logo telefonis. Foto: John Milner / ZUMAPRESS.com

Maailma üheks kõige väärtuslikumaks idufirmaks peetav Uber kannab endiselt üüratuid kahjumeid ning olukord ei paista ka märkimisväärselt paranevat.

Uberi käive oli 2018. aastal 11,3 miljardit dollarit, mis on varasema aastaga võrreldes 43-protsendine kasv. Kahjumiks kujunes 1,8 miljardit dollarit, mis on mõnevõrra parem võrreldes 2017. aasta 2,2 miljardiga, kuid samas on selle kõrvalt aeglustunud ka müük ja kvartalikäibe kasv.

Uberi käive ületas möödunud aasta viimases kvartalis kolm miljardit dollarit, kuid võrreldes varasema kvartaliga oli tegu ainult kaheprotsendise kasvuga. Aastatagusega võrreldes oli käibe kasv 25 protsenti. Samas kasvas käive varasemas kvartalis aastatagusega võrreldes 38 protsenti ja kvartalis enne seda 63 protsenti.

Uber müüs möödunud aastal maha oma Kagu-Aasia äri kohalikule konkurendile Grab ja ühendas oma Venemaa äri kohaliku ettevõttega Yandex. Uber plaanib millalgi sellel aastal IPOd ja tahaks mõningate kuulujuttude järgi saada selleks ajaks oma väärtuse 120 miljardi dollari peale, kuid üha kahanev müük võib investorid skeptilisemaks muuta ja tõmmata sellele plaanile vee peale.

Uberi praegune tegevjuht Dara Khosrowshahi üritab juba mõnda aega parandada sõidujagamisteenuse määrdunud mainet, mille jättis endast maha tema eelkäija Travis Kalanick. Kui Khosrowshahi 2017. aasta augustis ettevõtte juhtimise üle võttis, oli firma mässitud seksuaalse ahistamise skandaali, soolise diskrimineerimise skandaali ja räpasesse kohtuasja Google'i Waymoga. Lisaks olid Uberi juhid mässamise äärel.

Khosrowshahi on hakanud pärast juhiks saamist investeerima mitmesse uude ärisse nagu jalgrataste jagamine, elektrilised tõukerattad ja toidu kojutoomine. Uberi sõnul võivad just need uued ärisuunad anda ettevõttele uue hingamise.

Mõnevõrra huvitaval kombel ei jaganud Uber oma toidu kojutoomisteenuse Eats neljanda kvartali majandustulemusi. Kolmas kvartal läks Eatsil väga hästi. Teenust kasutati üle kahe miljardi dollari väärtuses, mis oli aastatagusega võrreldes 150-protsendine kasv.

Tagasi üles