Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Kanada kanepibuum kergitas kohaliku kasvataja käivet pea 300 protsenti

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Canopy Growth kanepiistandus.
Canopy Growth kanepiistandus. Foto: Sean Kilpatrick / The Canadian Press/PA Images

Kanada kanepikasvataja Canopy Growth äri on jõudnud tõelisesse buumiseisu pärast seda, kui riigis legaliseeriti möödunud oktoobris kanepi meelelahutuslik tarvitamine.

Ettevõtte kolmanda kvartali käive kasvas võrreldes varasema aastaga 282 protsenti. Samas on märkimisväärselt kasvanud ka ettevõtte kulutused, seda peamiselt reklaami ja uute toodete arendamise peale. Investoreid ei paistnud suurenenud kulutused aga häirivat ning Canopy aktsia tõusis reedel neli protsenti. Kokku on Canopy aktsia tõusnud aastaga 80 protsenti.

Vaatamata heale õnnele on kanepi legaliseerimine Kanadas toonud sealsetele kasvatajatele ka mõned uued probleemid. Neist suurimaks on kanepi hindade järsk langus. Canopy sõnul langes nende toodete keskmine hind pärast legaliseerimist umbes 12 protsenti. Canopy rivaal Aurora teatas, et kuivatatud kanepi ja kanepi ekstraktide hinnad langesid üle 20 protsenti. Hinnalangust toetab kasvatajate sõnul eelkõige varasemast märksa tihedam konkurents.

Canopy teenib praegu umbes kolmandiku oma sissetulekutest kanepiõli müügist, kuid ettevõte loodab hakata rohkem laienema ka muudele toodetele näiteks karastusjoogid ja taskuaurutid. Jookide arendamisest ja müügist on eelkõige huvitatud Canopy suurinvestor Constellation Brands (Corona õlu), kes on USA üks suurimaid alkohoolsete jookide tootjaid. Constellation omab 40 protsenti Canopy aktsiatest, mille väärtuseks on praegu kuus miljardit dollarit.

Canopy plaanib peatselt laieneda ka nendesse USA osariikidesse, kus kanepi tarvitamine on osaliselt legaliseeritud. Möödunud kuul sai ettevõte New Yorgi osariigilt litsentsi kasvatada ja töödelda kanepit. Tegu on sama osariigiga, kus paikneb Constellation Brands. Ettevõte plaanib investeerida 100–150 miljonit dollarit New Yorgi tööstuspargi loomisse, mis võiks senaatori Chuck Schumeri sõnul luua sadu töökohti.

Allikas: CNN

Tagasi üles