Rail Baltic Estonia avaldas uued visuaalid ja aerofotod, kust nähtub, kuidas raudteetrass hakkab kulgema läbi maanteede ja ökoduktide ning kuidas asetub raudtee Pärnu silla kõrvale.
Galerii: kuidas kulgeb Rail Baltic Eesti maastikul (13)
Sel nädalal teatas raudteeprojekti Eesti osa eest vastutav Rail Baltic Estonia, et praeguseks on nad lepingud sõlminud vaid kuue maaomanikuga, kellelt kinnistu omandatakse. Kokku on vaja üles osta 619 kinnisasja, et trass saaks sujuvalt jooksma hakata.
Ettevõte jõuab paljude maaomanikeni küll alles järgmisel või ülejärgmisel aastal, pärast raudtee põhiprojekti valmimist.
Samal ajal toppab Rail Balticu Ülemiste reisiterminali projekteerimine. Mida kauem asi venib, seda rohkem kasvab võimalus jääda ilma Euroopa Liidu rahastusest suurprojektile, sest eelarveperiood lõppeb juba 2022. Kahaneb ka šanss saada terminal valmis 2023. aastaks, nagu plaanitud.
Positiivsena võib nimetada uudise, et Rail Balticu projektiga otsustas liituda ka Soome. Nimelt asutas Soome valitsus veebruari alguses ettevõtte Oy Suomen Rata AB, mille üheks tegevusvaldkonnaks saab osalus Rail Balticu ühisettevõttes RB Rail AS.
Rail Balticu projekt näeb ette kahe rööpapaariga, 870 kilomeetri pikkuse Euroopa standardlaiusega 1435 millimeetrit elektrifitseeritud raudtee ehitamise Tallinnast Leedu-Poola piirini.
Kui kõik läheb plaanipäraselt algavad raudtee ehitustööd 2020. aasta sügisel ja lõppema 2025. aastal, pärast mida algab testperiood. Aastal 2026 saab raudteed kasutama hakata.