Euroopa Komisjon keelas Alstomi ja Siemensi raudteeäride ühendamise

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Alstomi arendatud vesinikrong.
Alstomi arendatud vesinikrong. Foto: KH / imago/Karina Hessland

Euroopa Komisjon lükkas kolmapäeval Pariisi ja Berliini survet trotsides tagasi Prantsuse Alstomi ja Saksa Siemensi raudteeäride ühendamise plaani.

«Komisjon keelas liitumise, sest need firmad ei olnud valmis pöörama tähelepanu meie tõsistele konkurentsialastele muredele,» ütles Euroopa Komisjoni konkurentsivolinik Margrethe Vestager avalduses.

Prantsuse rahandusminister Bruno Le Maire teatas juba kolmapäeva hommikul, et Euroopa Komisjon on otsustanud ühinemisplaani tagasi lükata.

Le Maire ütles telekanalile France 2, et peab «majanduslikuks veaks» otsust, millega Euroopa Komisjon blokeerib Euroopa raudteehiiu tekke, mis suudaks konkureerida välisturgudele laieneva Hiina riikliku raudteefirmaga CRRC.

«See hakkab teenima Hiina majandus- ja tööstushuve,» lausus Prantsuse rahandusminister.

Euroopa Komisjoni otsust tabas otsekohe Siemensi tegevjuhi Joe Kaeseri terav kriitika. «Euroopa vajab hädasti struktuurireforme...tarbijahuvide kaitsmine kohalikul tasandil ei saa tähendada, et Euroopa ei saa osaleda samal mänguväljakul juhtivate riikidega nagu Hiina, USA ja teised,» lausus Kaeser.

Alstom on enim tuntud Prantsuse kiirrongide TGV ja Siemens Saksa kiirrongide ICE poolest.

Alstom-Siemensi raudteeäride ühinemine looks ühisfirma, mille aastane käive ulatuks 15,6 miljardi euroni, kuid see jääb endiselt alla CRRC 26 miljardi euro suurusele aastakäibele.

Siemens ja Alstom on varem Komisjoni lepitamiseks nõustunud müüma osa oma ärisid ja litsentsima osa oma tehnoloogiatest.

Siemens on aga teatanud, et ei ole nõus Komisjoni heakskiidu nimel andma üle oma uue põlvkonna kiirrongide tehnoloogiat.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles