Meediaanalüütik Toomas Leito hinnangul oli jaanuar ajalehtede reklaamiturul ootamatult edukas.
Postimees tegi jaanuaris supertulemuse
Võrreldes 2018. aasta jaanuariga suurenes viie juhtiva lehe reklaamimaht 82 külge ehk 10 protsenti, moodustades 863 külge. Käive suurenes 120 000 eurot ehk 10 protsenti, moodustades 1,3 miljonit eurot.
Lehtede veebireklaami käive suurenes 21 protsenti. Veebireklaamifirmade (Delfi, Neti ja AM Digital) käive suurenes 16 protsenti. Paberkandjal jäi käive praktiliselt samale tasemele.
«Suurde plussi vedasid Postimehe superhead tulemused. Teised lehed jäid enam-vähem mullusele tasemele. Seekord oli edukas veebireklaam, kuid ka reklaam paberkandjatel ei vähenenud,» märkis Leito.
«Suurem osa valimisreklaamist kandus veebi, paberlehtedes oli seda napilt. Aasta algusele kohaselt oli rohkesti ravimireklaami ja allahindluste kampaaniaid. Turuliider on Postimees, ka reklaamimaht suurenes kõige rohkem Postimehes,» lisas Leito.
Postimehe reklaamikäive kerkis jaanuaris aastaga 24 protsenti 695 000 euroni, Õhtulehe reklaamikäive kerkis 5 protsenti 200 000 euroni, Äripäeva reklaamikäive langes aga 2 protsenti 175 000 eurole, Eesti Ekspressi reklaamikäive vähenes 13 protsenti 100 000 eurole ning Eesti Päevalehe reklaamikäive langes 5 protsenti 95 000 eurole.
«Veebruar peaks tulema valimisreklaami toel samuti edukas reklaamikuu,» prognoosis Leito.
Oma igakuises reklaamituru-uuringus võtab Leito arvesse viies üleriigilises lehes ehk Postimehes, Eesti Päevalehes, Õhtulehes, Äripäevas ja Eesti Ekspressis ilmunud reklaami mahu, korrutades selle võimalikke bartertehinguid arvestamata keskmise reklaamimüügi hinnaga. Postimehe andmed on ilma venekeelse leheta.