SEB 2018. aasta kliendibaasi analüüs näitas olulist kasvu mitmes eratarbimisega seotud valdkonnas. Umbes 30 protsendi võrra on kasvanud eestlaste kulutused kiirtoitlustusele ja sama palju alkoholile. Ligi 20-protsendilist kasvu näitasid kulutused automaattanklakettides ning majutusasutustes.
SEB: eestlaste kulutused kasvasid mullu kõige enam kiirtoidule ja alkoholile
Kogumahus on eestlaste kaardimaksetehingud kaupade ja teenuste eest aastaga tublisti kasvanud. Kahanemist ei toimunud üheski suuremas kaubagrupis, küll aga kasvasid vähem ehitusmaterjalide ja elektroonikakaupade ostumahud, samuti ka kruiisilaevandusega seotud teenuste ostud.
«Kütused ja alkohol on kaks kaubagruppi, mille hinda aktsiisitõus kergitas, seetõttu on kulude kasv nendes kaubagruppides üsna loogiline. Kuna palgatöötaja vaatevinklist on majanduse olukord pikemat aega väga hea olnud (meil on olnud kõrge tööhõive ja kiire palgakasv), siis pole üllatav, et inimesed kulutasid rohkem ka vaba aja sisustamisele, harrastustele ja meelelahutusele, nagu väljas söömine ja reisimine. Ka alanud aastal me suurt tarbimise langust ei oota,» kommenteeris SEB juhatuse liige Ainar Leppänen pressiteates.
Eestlaste kulutused toidule ja laiatarbekaupadele on aastaga keskmiselt kasvanud umbes kaheksa protsendi võrra. 13-protsendilist kasvu näitasid ööklubide ja baaride müügimahud, riietest kasvasid enim kulutused naiste riietele, +14 protsenti. Andmed on võetud SEB kliendibaasi 2018. aasta kliendibaasiuuringust, mis põhineb SEB Eesti deebet- ja krediitkaardivaldajate tehtud tehingutel.