Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Julgeolekuoht? Ossinovski võib Leedus jälle pika ninaga jääda

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Oleg Ossinovski ettevõtetel on Leedus korduvalt probleeme olnud.
Oleg Ossinovski ettevõtetel on Leedus korduvalt probleeme olnud. Foto: Mihkel Maripuu

Eesti ärimehele Oleg Ossinovskile kuuluv Skinest Raili tütarfirma Skinest Baltija tegi parima hinnaga pakkumise Leedus asuva Mažeikai ja Lätis asuva Reņģe vahelise raudteetrassi taastamiseks, ent ka see hange võib jääda Ossinovskiga seotud julgeolekuohule viidates tegemata.

Skinest Baltija esitas parima pakkumuse 19 kilomeetri pikkuse raudteetrassi taastamiseks, pakkumuse hinnaks on 10 miljonit eurot. Hanke võitja väljakuulutamine sõltub aga sellest, kas Leedu valitsuskomisjon annab sellele heakskiidu. Leedu Raudtee (ootab otsusega kuni julgeolekukomisjon annab oma hinnangu.

Leedu peaministri pressiesindaja Tomas Berzinskase sõnul analüüsib komisjon veel esitatud dokumente ning on samuti küsinud täiendavat informatsiooni transpordi- ja kommunikatsiooniministeeriumilt ja Leedu Raudteelt.

«Ma võin kinnitada, et Skinest Groupi pakkumus on parim,» ütles raudteefirma pressiesindaja Mantas Dubauskas BNS-ile.

Eelmise aasta juunis otsustas Leedu valitsus, et Leedu Raudtee ligi 3 miljoni eurone leping Skinest Baltijaga raudteeliiprite ostmiseks on oht Leedu rahvuslikule julgeolekule.

Valitsuse otsuse kohaselt omab Skinest Raili omanik Oleg Ossinovski «sidemeid välisriikide institutsioonide, ettevõtete või inimestega, mis suurendaks riski või omaks riski Leedu julgeolekule».

Valitsuse otsuse järel loobus Leedu Raudtee Skinest Baltijaga lepingu sõlmimisest ning alustas uue hankega raudtee liiprite hankimisega ning otsustas liiprid osta esialgses hankes teiseks jäänud ettevõttelt Swetrak.

Ossinovski Skinestit süüdistatakse Lätis 500 000-eurose altkäemaksu andmises, vastutasuks millele pidi Läti riikliku raudteefirma Latvijas Dzelzcelsi tütarfirma ostma Skinesti käest vanu vedureid.

2017. aasta lõpus esitas Euroopa Komisjon Leedu Raudteele 28 miljoni euro suuruse trahvi seoses kaubarongi transpordis konkurentsi piiramisega, kuna firma lammutas 2008. aastal Läti linna Reņģesse ulatuva raudteelõigu.

Leedu Raudtee märkis, et kavatseb raudteelõigu taastada 2019. aasta lõpuks.

Tagasi üles