Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Tallink hakkab reisijaid identima näotuvastusega (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Hiina startup'i Watrix juht Huang Yongzhen tutvustab tarkvara, mis teeb isiku kindlaks ka siis kui ta nägu ei ole näotuvastuseks piisava teravusega kaadris. Pilt on illustratiivne ja tarkvara ei ole Tallinkiga seotud
Hiina startup'i Watrix juht Huang Yongzhen tutvustab tarkvara, mis teeb isiku kindlaks ka siis kui ta nägu ei ole näotuvastuseks piisava teravusega kaadris. Pilt on illustratiivne ja tarkvara ei ole Tallinkiga seotud Foto: Mark Schiefelbein / AP
  • Tallink ja Taltech sõlmisid teaduskoostööleppe targa laeva lahenduste loomiseks
  • 2-aastase projektiga juurutatakse kiirem autode peale-mahalaadimise süsteem
  • Ühena tulevikulahendustest näeb Tallink reisijate identimist näotuvastuse abil

Tallinki juhatuse liige Lembit Kitter ütles Kuku Meretunnile antud intervjuus, et ühena tuleviku nutilahendustest võib Tallink laevadel reisijate identimiseks kasutusele võtta ka näotuvastuse tehnoloogia.
Kogu intervjuu lingilt KUULA ARTIKLIT!

Tallink ja Taltech sõlmisid lõppenud nädalal lepingu teaduskoostöö käivitamiseks. Esimeses etapis on koostöö eesmärgiks töötada välja targa autoteki lahendus, mis aitaks kiirendada autode peale- ja mahalaadimist. Taltechi rektor Jaak Aaviksoo ütles, et sadama maa-alal liiklemist hõlbustav projekt Tark Sadam juba töötab, kuid täna ulatub see vaid laevarambini, edasise laadimise ja paigutamise korraldavad inimesed.

Tallinki juhatuse liige Lembit Kitter lisas, et autoteki laadimine on keeruline logistiline ülesanne, mis peab arvestama navigeerimisnõuetega, et oleks tagatud laeva püstivus.  "Laadimise kiirus sõltub sellest, kui hästi on laadimisplaanid tehtud. Kui laevafirma on investeerinud 30 miljonit laevade kiiruse tõstmisse, et sõiduaeg lüheneks pool tundi, kuid peale-mahalaadimine on ebatäiuslikud, siis oleks see investeering mõttetu. Digiajastul on võimalik seda asja paremaks ja sujuvamaks teha," ütles Kitter. 

Siin on tänapäeval reaalselt võimalus näiteks minna näotuvastuse peale, et ei ole enam elektroonilist piletit vaja.

Kitter täpsustas, et koostööprojekt Taltechiga on jagatud kuuekuulistesse etappidesse ja kahe aasta pärast peaks esimese etapi ehk targa autoteki lahendus valmis olema. Kuid sellega koostöö ei piirdu. Edasistest plaanidest rääkides ütles Kitter: "Elame digirevolutsiooni ajal ja areng on väga tormiline. Mis kohe meelde tuleb, on kõik see, mis on seotud isikutuvastusega ja turvakontrolli toimingud. Siin on tänapäeval reaalselt võimalus näiteks minna näotuvastuse peale, et ei ole enam elektroonilist piletit vaja."

Ta lisas, et jalakäijatega on  probleeme vähem, kuna juba täna toimub väravates reisijate elektrooniline tuvastamine, kuid digitaalsetest lahendustest lähtuvat klienditeenindust oleks võimalik parandada laeva sees. 

"Ka laevas oleks vaja reisijaid personaalselt kohelda. Meil on laevades WIFI võrgud, me saame inimese eest hoolitseda, kui ta selles võrgus liigub ja me saame teada, mis ta tahab. On võimalik ette ära määrata inimeste profiilid, kes laeva tulevad - kui nad on selleks muidugi nõusoleku andnud - ja vastavalt sellele pakkuda sellist teenust, nagu nad vajavad," selgitas Kitter Tallinki tulevikusuundumusi klienditeeninduse alal. 

Tallink Grupi kommunikatsioonijuht Katri Link teatas vastuseks küsimusele uute digilahenduste kasutusele võtmise ajakava kohta, et hetkel rohkem lisada ei ole. "Esialgu tuleb selle teemaga tegeleda ametkondadel. Kindlasti räägime plaanidest tulevikus, kui on midagi konkreetsemat öelda," kommenteeris Link. 

Tagasi üles