Jaapani väljaande Nikkei sõnul esitas Prantsuse valitsus sellel nädalal Jaapanile soovi integreerida Renault ja Nissan ühe valdusettevõtte alla. Samuti tahab Pariis nimetada ametisse Nissani nõukogu uue esimehe.
Prantsusmaa liidaks Renault ja Nissani
Prantsuse valitsuse soovi käis Tokyole edastamas spetsiaalne delegatsioon, mida juhtis Pariisi poolt Renaulti juhatusse määratud direktor Martin Vial. Delegatsioon teatas ühtlasi, et nad tahavad määrata ametisse uue Nissani nõukogu esimehe. Pärast Carlos Ghosni vahistamist Jaapani võimude poolt on jäänud nõukogu esimehe positsioon vabaks. Kahe autotootja vahel sõlmitud liidulepingu järgi saab Renault valida Nissani juhtivtöötajaid.
Kõnelused ei pruugi minna nii hästi, kui Prantsusmaa sooviks, sest Ghosni vahistamine on toonud päevavalgele aastaid hõõgunud konfliktid kahe partneri vahel, mis on nüüd avalikult lõkkele löönud. Prantsuse valitsus, kes on Renaulti suurim osanik, tahab tõenäoliselt võimalikult kiiresti kaks ettevõtet liita, et kehtestada Prantsuse ülemvõim Jaapani autotootja üle.
Pariisile kuulub hetkeseisuga umbes 15 protsenti Renaultist ja Renaultile kuulub omakorda 43,4 protsenti Nissanist. Samas kuulub Nissanile ainult 15 protsenti oma Prantsuse partnerist ja neil pole hääletusõigust. Paljud Nissani juhtivtöötajad ei taha, et prantslased, eriti Prantsuse valitsus, saaks Jaapani ettevõtte üle veelgi suurema mõjuvõimu.
Renault otsib hetkel Ghosni asenduseks omale uut tegevjuhi. Arvatakse, et Prantsuse valitsuse tugeval survel võib Renaulti uus tulevane tegevjuht hakata ajama Nissani ja Jaapaniga palju karmimat poliitikat.
Prantsusmaa on tahtnud kahte autotootjat liita juba aastaid, sest suur osa Renaulti rahadest tuleb just Nissanilt, mis müüb palju rohkem autosid. Samuti sõltub Renault Nissanist suuresti ka uute tehnoloogiate välja arendamisel. Väidetavalt töötas Ghosn enne oma vahistamist kahe ettevõtte liitmise kallal. Mitmed analüütikud on näinud Ghosni vahistamise organiseerimises Nissani töötajate «riigipöördekatset».