Kuigi Eestis teatakse tööjõurendi all peamiselt Poola kaudu ukrainlaste toomist, siis merenduses on tööjõurent igapäevane nähtus ning võib öelda, et Eesti firmad mehitavad maailma meresid.
Eesti firmad mehitavad maailma meresid
«Laevakaptenid ei käi enam ammu kusagilt kõrtsist meremehi värbamas, see traditsiooniline laevade mehitamismudel suri välja pärast Teist maailmasõda. Tänapäeval on levinud kaks varianti: kas on laevaoperaatoril endal mehitusosakond või ostetakse mehitusteenus sisse,» kirjeldas meeskonna komplekteerimist Tauri Roosipuu Eesti Laevajuhtide Liidust.
Meremeeste värbamis- ja vahendusfirmad ehk crewing- või mehituskontorid tegutsevad rahvusvahelisel turul. Sageli – näiteks tuhandetesse ulatuvate laevaperedega reisi- ja kruiisilaevade puhul – on üleilmsed ka ettevõtete enda personaliosakonnad. Kariibi mere kruiisilaevadele värbavad firmad klienditeenindajaid Ida-Euroopast ning tehnilist personali Kaug-Idast.
«Need firmad korjavad üle maailma kokku optimaalset, hinnale vastava kvalifikatsiooniga tööjõudu, nagu reeder tahab. Rahvuslippude all sõitvatel laevadel crewing aktuaalne teema ei ole,» selgitas Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühingu juht Jüri Lember.