13. jaanuaril saabus Pärnusse Veeteede Ameti mitmeotstarbeline laev EVA-316, et tagada kaubalaevade liikumine läbi Pärnu lahe jää Pärnu Sadamasse. Pärnu ja Liivi lahe jäämurdepiirkond ulatub Irbe Väinast Pärnuni. Sõltuvalt jääoludest võib laevadel jäämurdja abi vaja minna kuni 100 kilomeetri pikkusel lõigul. Veeteede Ameti jäämurde koordinaatori Martin Kaarjärve sõnul on Pärnu lahe jäämurdekuludeks sel talvel arvestatud 600 tuhat eurot, vajadusel summat suurendatakse. Kõigi Eesti veeteede jäämurdekulud talve jooksul kokku on 6 miljonit eurot.
Riigi kohustus tagada laevade aastaringne juurdepääs Pärnu sadamale tuleneb Meresõiduohutuse seadusest ning selle juurde välja antud MKM määrusest. Enne 1996. aastat Pärnu sadam jääperioodil ei töötanud. Aastatel 1996-2000 toimus jäämurdmine Pärnus ühekordsete kokkulepete alusel, 2003. aastal aga kirjutati riigi kohustus teha Pärnu lahel jäämurdetöid sisse MKM määrusesse "Jäämurdetööde kord". Sama määrus sätestab, et sadama valdaja võib jäämurdetöid korraldada ka iseseisvalt.
Riigi kohustus on tagada laevade läbipääs jäävabast veest kuni koordinaatidega 58°21',4 N ja 24°27',0 E määratud punktini ning tagasi vabasse vette. Nimetatud koordinaatidega punktis asub roheline poi Pärnu muulide ees. Kuna jäämurdja väljub Pärnu sadamast, on kanal mainitud poist kuni sadamani nagunii lahti sõidetud ning pukseri abi võib kaubalaev vajada jääsupis sildumiseks või manööverdamiseks.
Pärnu Sadamat külastas Veeteede Ameti andmetel 2018. aastal kokku 579 laeva. Veeteetasuna laekus neilt laevadelt Eesti riigile 541 tuhat eurot. Jäämurdetööd Pärnu lahel maksavad kuni 650 tuhat eurot aastas, lisaks on riigil kohustus tagada veeteede, tuletornide ja teiste navigatsioonimärkide korrashoid ning korrektne navigatsiooniinfo.