Päevatoimetaja:
Angelina Täker
Saada vihje

Pettunud klient: mida teha, kui saalis ja kassas toote hind erineb? (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kui hind on saalis ja kassas erinev, siis on tegemist tarbijakaitseseaduse rikkumisega, kuid kauplejal ei ole sellest hoolimata kohustust müüa toodet soodsama hinnaga.
Kui hind on saalis ja kassas erinev, siis on tegemist tarbijakaitseseaduse rikkumisega, kuid kauplejal ei ole sellest hoolimata kohustust müüa toodet soodsama hinnaga. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Postimehe poole pöördus lugeja, kes pidi kassas pettuma, sest saalis oli Jägermeistrile jäänud alles vana soodushind.

«Läksin 3. jaanuaril Pärnu Maximasse ja nägin et poolene jääger 10,99 eurot. Letis löödi kassast läbi ja tuli 14,49 eurot,» kirjeldas Kertu (nimi toimetusele teada). Hinnaerinevuse kohta aru pärides vastas talle müüja, et tema kassas ei saa midagi teha, kuid on võimalik ostust kas loobuda või see siiski sooritada ning seejärel minna tšekiga infoletti asja uurima.

Kertu ostis toote ja läks seejärel infoletti aru pärima. «Infoleti tädi ütles, et lähme vaatame koos seda hinda. Läksime. Hinnasildil oli 10,99 eurot. Siis näitas müüja, et aga siin on ju kirjas, et hind on selline kuni 31.12,» rääkis Kertu. «Ma ütlesin, et täna on 3. jaanuar ja kui teil väljas selline hind, siis te peaksite selle hinnaga müüma, mis väljas on. Müüja ütles, et nad pole jõudnud hindu vahetada. Ma ütlesin, et aga mina ju vaatasin hinda ja kuupäeva ei näinud ning eeldasin, et see on kehtiv ka praegu. Müüja vabandas ja ütles, et ta ei saa midagi enam teha. Kas nii on õige? Kas pood saab nii teha?»

Tarbijakaitseameti ja tehnilise järelevalve ameti kommunikatsiooniekspert Pille Kalda sõnul on saali ja kassa hinnaerinevuse puhul tegemist tarbijakaitseseaduse rikkumisega, kuid kauplejal ei ole sellest hoolimata kohustust müüa toodet soodsama hinnaga. «Kui kaupleja korraldab sooduskampaania, mis on ajaliselt piiratud, siis tuleb tal kampaania lõppedes tarbija eksitamise vältimiseks õigel ajal korrigeerida hinnateave,» sõnas Kalda ja lisas, et küll aga peetakse kaubanduses heaks tavaks, kus sellise hinnaeksimuse korral antakse kliendile õigus osta toode soodsama hinnaga, et hoida tarbijaga head kliendisuhet. «Mitme kaubandusketi esindajad on seda ka avalikult välja öelnud.»

Kui kauba hind kassas ja müügisaalis ei ühti, siis võib Kalda sõnul tarbija kaubast kassas enne ostu sooritamist loobuda. Kui klient avastab eksituse või hinnapettuse alles kodus, on tal õigus kauplusesse tagasi pöörduda (soovitavalt veel samal päeval) ja esitada kauplejale pretensioon tehingu tühistamiseks.

«Hinnaerinevuste juhtumitest tasub teavitada ka tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ametit,» märkis Kalda.

Maxima Eesti teenindusjuhi Vladislava Grünthali sõnul vahetatakse nende kauplustes igal nädalal tuhandete toodete hinnad ja nende uuendamisega on ametis palju inimesi, mistõttu võib tulla ette inimlikke eksimusi hinnasiltide tegemisel ja paigutamisel. «Iga päev teeme tööd selle nimel, et töökorraldust kauplustes parandada, oleme muutnud hinnasiltide kontrolli efektiivsemaks, et võimalikud eksimused kohe korrigeerida,» selgitas ta.

Kui on ilmnenud hinnaerisused, siis kehtib Grünthali sõnul Maxima kauplustes kaks tava: kassas kehtib ostjale müügisaalis nähtav hind ja hindade erinevuse selgumisel hüvitame ostjale hinnavahe. «Tahan veel välja tuua palve, et ostjad suhtuks mõistvalt, juhul kui nad leiavad end sellises olukorras, kus meie inimliku eksimuse tõttu seisavad nad silmitsi hinnaerinevusega,» märkis ta ja tõi välja pidepunktid, millele sellises olukorras tugineda:

  • Kui ostja avastab hinnaerinevuse kohe ostu sooritamise ajal kassas või ostu sooritamise järel ostutšekil, siis suuremas kaupluses palume abi saamiseks pöörduda ostutšekiga infoletti.
  • Väiksemates poodides palume pöörduda peakassapidaja või vahetuse vanema poole.
  • Kui erinevus hindades selgub hiljem ja/või eelmisi soovitusi mõnel põhjusel ei saanud realiseerida, siis kindlasti ootame, et pöörduksite ostutšeki numbri ja pangakonto andmetega meie klienditeeninduse e-postile: klienditugi@maxima.ee

«Kindlasti oli see meie jaoks väga hea tagasiside, mida saame kollektiivis üle rääkida. Täname ja julgustame meile ikka töö paremaks korralduseks ettepanekuid tegema. Selline tagasiside aitab meil ühiselt igapäevatööd parendada ja võimalikke kitsaskohti koos lahendada,» rääkis Grünthal.

Tagasi üles