Tallinna-Helsingi raudteetunneli projekti vedava Peter Vesterbacka tutvustas esmaspäeval majandus- ja taristuminister Kadri Simsonile ning peaminister Jüri Ratasele enda veetavat FinEst Bay Area tunneliprojekti, selle ajakava ja oma partnereid China Railwayst ja Touchstone Capital Partners’itest.
Peter Vesterbacka tutvustas Ratasele ja Simsonile tunneliprojekti (28)
Ministrid osutasid kohtumisel, et erasektori initsiatiiv ja huvi on tähtsad, teatas BNS-ile valitsuse pressiesindaja. Samuti on Eestile väga oluline, et projekt tehtaks Eesti ja Soome valitsuste osalusel. Tunneli ehitamine peab toimuma Euroopa Liidu põhimõtete ning reeglite järgi ja kõiki keskkonnamõjusid arvestades.
Eesti ja Soome juba teevad tunneli planeerimiseks koostööd, mille raames on analüüsitud ka selle võimalikku maksumust ja ehitamise ajakava. Arvestusega, et keskkonnamõjude hindamine kestaks ligi 5-6 aastat ning ehitust saaks alustada kõige varem 2025. aastal, valmiks tunnel umbes 2040. aastal.
Kohtumisel oli seetõttu Eesti poolt küsimusi Vesterbacka veetava Bay Area projekti ajakava suhtes. Nende plaan on saada tunnel valmis juba ligikaudu 5 aasta pärast, aastaks 2024. Samas näitab Soomega tehtud ühisanalüüs, et ainuüksi planeerimine ja keskkonnahinnangu andmine võtaksid aega vähemalt sama palju.