Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Peter Vesterbacka tutvustas Ratasele ja Simsonile tunneliprojekti (28)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Turundaja Peter Vesterbacka Tallinna-Helsingi Finest Bay Area tunneliprojekt sai Dubai investoritelt 100 miljonit eurot rahastust.
Turundaja Peter Vesterbacka Tallinna-Helsingi Finest Bay Area tunneliprojekt sai Dubai investoritelt 100 miljonit eurot rahastust. Foto: Sille Annuk / Tartu Postimees

Tallinna-Helsingi raudteetunneli projekti vedava Peter Vesterbacka tutvustas esmaspäeval majandus- ja taristuminister Kadri Simsonile ning peaminister Jüri Ratasele enda veetavat FinEst Bay Area tunneliprojekti, selle ajakava ja oma partnereid China Railwayst ja Touchstone Capital Partners’itest.

Ministrid osutasid kohtumisel, et erasektori initsiatiiv ja huvi on tähtsad, teatas BNS-ile valitsuse pressiesindaja. Samuti on Eestile väga oluline, et projekt tehtaks Eesti ja Soome valitsuste osalusel. Tunneli ehitamine peab toimuma Euroopa Liidu põhimõtete ning reeglite järgi ja kõiki keskkonnamõjusid arvestades.

Eesti ja Soome juba teevad tunneli planeerimiseks koostööd, mille raames on analüüsitud ka selle võimalikku maksumust ja ehitamise ajakava. Arvestusega, et keskkonnamõjude hindamine kestaks ligi  5-6 aastat ning ehitust saaks alustada kõige varem 2025. aastal, valmiks tunnel umbes 2040. aastal.

Kohtumisel oli seetõttu Eesti poolt küsimusi Vesterbacka veetava Bay Area projekti ajakava suhtes. Nende plaan on saada tunnel valmis juba ligikaudu 5 aasta pärast, aastaks 2024. Samas näitab Soomega tehtud ühisanalüüs, et ainuüksi planeerimine ja keskkonnahinnangu andmine võtaksid aega vähemalt sama palju.

Tagasi üles