Reiside, sõidukite ja reisijate arvu muuts %-des võrreldes 2017. aastaga
Jaak Kaabel, TS Laevad juhatuse esimees, täpsustas Valdo Kalmu intervjuus välja öeldud seisukohti järgmiselt:
"Viimaste aastate nõudlus ja kogemus Virtsu - Kuivastu liinil on näidanud, et suvisel perioodil on selle liini teenindamiseks vaja kolme parvlaeva. Vastavalt opereerimislepingu tingimustele peab TS Laevadel igal hetkel olema varulaev ehk suveperioodil on vajalik kuue laeva olemasolu meie laevastikus.
Täiendavat laeva on vaja tippkoormuste teenindamiseks, mis on küll luksuslik lahendus, sest seda on vaja vaid tihedamal perioodil. Eelmisel aastal tegi kolmanda laeva reisid Regula ja varulaevaks prahtisime Mercandia.
Valdo Kalm pidas silmas, et mõistlik oleks teha pikemaajaline lahendus, kas siis osta või prahtida laev. Selline lahendus oleks kokkuvõttes kindlam ja odavam nii tellijale kui operaatorile. Meie näeme seda, et reisijate ja sõidukite arv on mõõdukas tõusus ja suvisel populaarsemal perioodil ei ole võimalik kahe laevaga nõudlust rahuldada ehk kui on pidevalt vaja kolmandat laeva, siis võiks olla pikemaajaline lahendus. Kas pikaajalisem lahendus tuleb, siis see on eelkõige tellija otsus.
Oma laevastikku võimaliku kuuenda laeva hankimisel eelistaksime pigem valmis laeva kui uue ehitamist. See laev peaks olema 100-150 autokohaga, meile sobiva süvisega ja suutma hoida kiiruse mõttes graafikut ning olema sobiva hinnaga. Keskkonnasäästlikkus on meile muidugi oluline, aga kahjuks ei ole selliste laevade osas väga suurt valikut. Kui uue täiendava laeva hankimine kunagi teemaks tuleb, siis katsume valida nende seast, mis saadaval on.
2019. aasta suveks on tellija näinud ette ajutist lahendust ehk ühekordset laevaprahtimist. Selle laeva otsingutele asume lähiajal.
Meie loodame edasise osas jõuda koostöös tellijaga pikemaajalise lahenduseni. Võimaluste kaardistamine ja arutelu koostöös tellijaga käib, aga millise lahenduseni see jõuab, on täna veel vara rääkida."