Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Jõululaua hitiks olid tänavu mandariinid (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Mandariinid.
Mandariinid. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Pühadeperioodil olid taaskord Eesti jaekaubanduses kõige populaarsemaks tooteks mandariinid, erinevad jaeketid müüsid jõulunädalal mandariine keskmiselt 150 tonni.

«Lisaks tõelisele detsembrikuisele müügihitile, mandariinidele, osutusid pühade ajal Coopi klientide seas väga populaarseks verivorstid ja sealiha üldiselt, praekapsas, piparkoogitainas ja -glasuur, šokolaadid ja delikatessjuustud,» ütles Coop Eesti Keskühistu kommunikatsioonispetsialist Kaisa Pärna BNS-ile. 

Pärna sõnul osteti tavapärasest enam pühade ajal ka kinkepabereid ja -kotte, õnnitluskaarte ning kommikarpe. «Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga suurenesid tänavu oluliselt aga tumeda šokolaadi ja alkoholivaba õlle müüginumbrid,» lisas ta.

Alates 21. detsembrist kuni 26. detsembrini osteti Maxima kauplustest 150 tonni mandariine ja 50 000 pakki erinevaid verivorste, populaarseimaks kalavalikuks oli vikerforell. Maxima kommertsdirektor Kristina Mustoneni sõnul on viimastel aastatel kogu detsembrikuu jooksul ostetud 800 tonni mandariine.

«Mandariinide ostu tipp on just jõulunädalal, mil rahvas asub seda võrreldes ülejäänud detsembriga pea kaks korda rohkem toidukorvi panema. Keskmiselt sööb iga eestlane rohkem kui pool kilo mandariine kogu jõulukuu jooksul. Erinevaid verivorste jõuab ostukorvidesse 130 000 paki ringis ja nii heeringat kui forelli ostetakse kumbagi jõulukuul 9500 kilogrammi ringis,» ütles Mustonen.

Rimi andmetel oli jaeketi müüdumaks tooteks sarnaselt eelmisele aastale mandariinid, mida müüdi samuti üle 150 tonni. Samas aastavõrdluses mandariinide müük langes. «Seevastu tõusis piparkookide müük pea veerandi võrra – näha on, et on hakatud leidma uusi põnevaid võimalusi piparkookide erinevates toitudes kasutamiseks, näiteks sobivad need hästi koogipõhja valmistamiseks,» ütles Rimi sisekommunikatsiooni spetsialist Heleri Tamme.

Tamme sõnul olid Rimi valikus populaarseimate toodete hulgas ka Norra lõhe ja kalmuküünlad. «Kuna jõulude ajal on kombeks käia ka surnuaias, on kalmuküünalde müük sel perioodil kõrgem – sel aastal müüdi neid Rimis jõuluperioodil 30 000 tükki. Verivorstide ja sültide müük sel aastal mõnevõrra tõusis, mis võib olla samuti märk kergema alternatiivi otsimisest traditsioonilisele seapraele,» märkis ta.

Selveri kommunikatsioonijuht Rivo Veski sõnul müüs jaekett 20. detsembrist kuni 26. detsembrini samuti ligikaudu 150 tonni mandariine, verivorsti müüdi 35 tonni ning hõõgveine müüdi üle 30 000 liitri.

Prisma müüs tänavu jõuluperioodil mullusest 4 protsenti rohkem liha- ja kalatooteid. «Jõuluperioodi müüdumate toodete hulgast leiab ka kanaliha, mille müük tõusis eelmise aastaga võrreldes 6 protsenti, millest võib järeldada, et paljud tarbijad eelistasid kergemat pühaderooga,» märkis Prisma Peremarketi kommunikatsioonijuht Piret Lankots. Võrreldes eelmise aastaga kasvas Prismas ka mandariinide ja klementiinide ning hapukapsa müük

Tagasi üles