Kaugtulede kasutamine liikluses
Sõiduki kaugtulede kasutamine on mõeldud pimedas liiklemiseks, et paremini teed ja sellega piirnevat ala valgustada. Need aitavad näiteks paremini tuvastada teisi liiklejaid ja loomi, kes võivad teed ületada. Kaugtuled ei ole mõeldud teise juhi tähelepanu köitmiseks, kuigi teinekord on ohtlike olukordade puhul mõistlik vastutulijat vilgutamisega hoiatada. Samas mõned juhid arvavad, et kui nad sõidavad lubatust kiiremini, on neil kaugtulede vilgutamisega õigus nõuda teises reas liikuvalt juhilt ümberreastumist või ühes reas liikudes tema möödalaskmist.
«Vilgutamine võib kaasliiklejat ehmatada ja põhjustada äkilise reastumise teisest reast esimesse. Kus juures seda tehes ei pruugita tähele panna seal juba liikuvat autot ning tagajärjeks võib olla tõsine õnnetus,» märkis Privoi.
Kindlustuseksperdi sõnul on ta liikluses ise kogenud, kuidas tulede vilgutamine kiirustaja poolt põhjustab kaasliiklejas ilmselt trotsi ning tagajärjeks on kas tahtlik aeglustamine, märguande eiramine või hoopis äkiline kiirendamine. Igal juhul põhjustab see ebavajalikku meelehärmi.
Teisalt ei õigusta Privoi ka neid juhte, kes kasutavad teist rida siis, kui esimene on vaba. Seega tuleks meeles pidada, et maanteel võib teises reas liigelda, kuid üldiselt on see rida mõeldud ainult eessõitjast möödumiseks ning pärast manöövrit peaks esimesel võimalusel esimesse ritta tagasi pöörduma.
«Liikluses on oluline terve mõistus ja viisakus. Käituma peaks nii, nagu sa tahad, et sinuga käitutaks. Tavaliselt tekitab kaasliiklejates suurt stressi olukord, kui tagumine sõiduk ei hoia normaalset pikivahet või sõidab sinu taga ja vilgutab kaugtulesid, et sa talle teed annaksid. Samas peab juht meeles pidama, et kui tema liiklemine takistab üldist liiklusvoogu, peab ta teeservas turvaliselt peatuma ja teised sõidukid endast mööda laskma. Ka liiga aeglane liikumine tekitab teistes liiklejates stressi,» rääkis Privoi.
Üks levinumaid kahjujuhtumeid on teisele sõidukile tagant otsasõit. Seega normaalse pikivahe hoidmine on väga oluline, pimedal ajal seda enam. Samuti on tagumise sõiduki poolt ootamatu kaugtulede vilgutamine väga ohtlik, sest võib pimestada nii samas- kui vastassuunas liikuvaid juhte. See omakorda võib viia ootamatu pidurdamiseni, mille tõttu võib jällegi tekkida avarii.