Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Veresaun Euroopa jaekaubandussektoris

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Modell Asose moedemonstratsioonil Londonis.
Modell Asose moedemonstratsioonil Londonis. Foto: Suzanne Plunkett / REUTERS/Scanpix

Eile tabas Euroopa jaekaubandussektorit korralik veresaun, Briti tuntud internetikaubamaja Asos aktsia kukkus üle 40 protsendi, suuri langusi tegid veel terve rida tuntud moerõivaste kettide aktsiaid.

Asose aktsia tegi nelja ja poole aasta suurima kukkumise pärast seda, kui internetikaubamaja hoiatas, et pühademüügi algus oli katastroofiline.

Asose aktsiale järgnes ka teisi Euroopa jaemüüjaid. Briti tuntud kaubamaja Next aktsia kukkus üle seitsme protsendi, spordirõivaste müüja JD Sports ja Sports Direct aktsiad langesid üle kolme protsendi.

Saksamaa moerõivaste online-müüja Zalando aktsia kukkus tervelt 16 protsenti, Rootsi moerõivaste müüja H&M aktsia kukkus seitse protsenti Zara kaubamärgi omaniku Inditexi aktsia kaotas neli protsenti oma väärtusest.

2000. aastal asutatud Asose aktsia on olnud turu lemmikaktsia olnud peaaegu kogu selle eksisteerimise ajast ja kuni eilseni oli 25st aktsiast katnud analüütikust 18 andnud väärtpaberile ostusoovituse.

Kehva jõulumüügi algust põhjendas Asos erakordselt sooja ilmaga. Üleilmne majanduskasvu aeglustumine on muutnud tarbijad ka ettevaatlikumaks.

«Tänased uudised näitavad, et jaekaubandussektor on nii tsükliline kui ka struktuursete väljakutsetega. Ühesõnaga, me ei ole üksnes loobunud ostlemast tavapoodides, vaid kulutame ka üleüldse vähem,» ütles Financial Timesile investeerimisfirma AJ Bell investeeringute analüüsi juht Russ Mould. «Kõik teavad, et tavajaemüüjad on hädas. Kui lugeda Asose tulemusi, näeme, et tarbijad tunnevad ennast küllaltki närvilistena, et lükata ükskõik millised ostud edasi,» lisas ta.

Tagasi üles