Euroopa Komisjon trahvis rõivafirmat Guess 39,8 miljoni euroga, kuna firma piiras edasimüüjate veebireklaami ja piiriülest müüki, mis on vastuolus Euroopa Liidu konkurentsireeglitega.
Eestlane maksab rohkem: Guess müüs rõivaid 10 protsenti kallimalt kui Lääne-Euroopas (2)
Komisjon tuvastas, et Kesk- ja Ida-Euroopas, sealhulgas Eestis olid Guessi jaemüügihinnad keskmiselt 5-10 protsenti kõrgemad kui Lääne-Euroopas.
«Guess püüdis edasimüügilepingutega vältida Euroopa Liidu tarbijatel osta teiste liikmesriikide veebipoodidest, kuna keelas edasimüüjatel reklaamida ja müüa piiriüleselt. See võimaldas ettevõttel hoida kunstlikult kõrgemaid hindu, eelkõige Kesk- ja Ida-Euroopa riikides,» ütles Euroopa Komisjoni konkurentsivolinik Margrethe Vestager.
Möödunud aasta juunis algatas komisjon Guessi suhtes kartellidevastast uurimist tuvastamaks, kas firma keelas edasimüüjatel ebaseaduslikult müüa Guessi tooteid eri riikides.
Uurimine tuvastas, et muuhulgas keelas Guess ametlikel edasimüüjatel otsingumootorites Guessi nime ja kaubamärgiga reklaamida. Samuti ei tohtinud edasimüüjad ilma Guessi eriloata internetis müüa, iseseisvalt otsustada jaehindu, lisaks oli keelatud hulgimüüjate ja edasimüüjate vaheline kauplemine.
Euroopa Komisjoni hinnangul olid Guessi jaemüügi hinnad Eestis, Lätis, Leedus, Poolas, Tšehhis, Slovakkias, Ungaris, Bulgaarias, Rumenias, Horvaatias ja Sloveenias 5-10 protsenti kõrgemad kui Lääne-Euroopas.