Pehme mööbli pereettevõte. Pehme mööbli tootmise ja müügiga tegelev pereettevõte Softrend on Eesti turul tegutsenud juba 21 aastat. Nad on oma valdkonnas tunnustatud tegijad Eestis ja ka teistes Euroopa riikides.
Edukas kodumaine mööblifirma sündis ideest hakata tootma vesivoodeid
Kerti Kulper
Pehme mööbli tootmise ja müügiga tegelev pereettevõte Softrend on Eesti turul tegutsenud juba 21 aastat. Eestis on nad oma valdkonnas tunnustatud tegijad ja üha rohkem tuntakse Softrendi toodete vastu huvi ka teistes Euroopa riikides.
Ettevõtte tegevjuht Joonatan Vinkel, kelle isa Aldo Vinkel on ettevõtte looja, on Softrendis tegutsenud alates 2000. aastast. Ta alustas klientidele mööbli koju transportimisest ja tootmise materjalidega varustamisest. Lisaks temale töötab ettevõttes veel mitu pereliiget: raamatupidamise eest hoolitseb ema, tootearenduse valdkonda juhib onu, ostu poolega tegeleb vend ja isagi on jõudnud ringiga tagasi ettevõtte tegemiste juurde ning tegeleb haldust puudutavate küsimustega.
Enne Softrendi loomist tegeles Aldo Vinkel Soomest mööbli importimisega ja mõnda aega oli neil ka mööblipood Tallinna Kaubamaja pinnal. Kui hakati mõlgutama mõtteid sellest, et luua Eestisse oma tootmispind, oli esialgseks plaaniks vesivoodite – tolleaegse vaieldamatu müügihiti – tootmine. Tootmisruumide valmimise ajaks oli aga ettevõtte sihiks juba pehme mööbli tootmine ja nii sündiski Softrend.
Joonatan Vinkel rääkis, et firma loomise ajal olid koduturul keerulised ajad, mistõttu alustati eksportimiseks vajalike partnerite otsingut. Esimesed väliskliendid leiti Soomest ja Rootsist. „See oli kindlasti väga tähtis, sest need väliskliendid olid ühtlasi ka esimesed olulised õpetajad,” sõnas Vinkel. Kogenud rootslaste nõudmiste ja juhendamiste järgi sai tootmist selliselt arendatud, et valmistooted vastaksid Skandinaavia kvaliteedi standarditele.
Softrendi üheks trumbiks on kindlasti trendikad müügisalongid, kus klient saab inspireerivas keskkonnas kaubaga tutvuda ja oma lemmikud välja valida. Vinkeli sõnul on otsekontakt lõpptarbijaga nende jaoks ääretult oluline, kuna sel moel saavad nad vahetult väärtuslikku tagasisidet kliendi ootuste kohta, et selle järgi oma tooteid ning protsesse arendada.
Parimate lahenduste leidmiseks teeb Softrend lisaks oma koosseisulisele disainerile Argo Tammele koostööd ka teiste Eesti disaineritega, kes on oma ala tipus, näiteks Iseasi, Reet Aus ja Monika Järg. Müügisalongist liigub tellimus edasi Tallinna külje all Väänas asuvasse tehasesse, kus kõik diivanid ja voodid valmistatakse käsitööna Softrendi pikaajaliste meistrite poolt.
Roheline mõtteviis
Softrend peab oluliseks materjalide säästvat kasutust – nende tootevalikus on nii ülejäävast uuest materjalist „rohelised” padjad kui ka koostöös väärtustatud taaskasutuse põhimõtet järgiva tunnustatud disaineri Reet Ausiga loodud tooteseeria.
Mööblit ostes tahame, et see kestaks pikka aega ja Softrend peab seda silmas. Et diivan oleks võimeline kandma ja pehmendama sinna päevast päeva kogunevaid sündmusi, peab sellel olema nii tugev karkass kui ka meisterlik teostus. Softrend kasutab vaid pikaealisi eriti hea kvaliteediga materjale ja tõestuseks annavad nad täispuidust karkassile 20aastase garantii.
Softrend liigub jõuliselt jäätmevaba ettevõtte staatuse suunas ja otsib igale materjali ülejäägile uusi kasutusvõimalusi ning tehnoloogiaid, mis ei raiska midagi. Näiteks kangaste väljalõikamiseks kasutatakse lõikusmasinat, mis viib kangajäägi miinimumini.
Ekspordiks mürasummutav
kontorimööbel
Üheks menukaks müügiartikliks on kindlasti voodid, mida Softrend on müünud ettevõtte algusest peale. Alates 2016. aastast on müügil ka kvaliteetsed madratsid, eksklusiivne voodipesu ja maitsekad magamistoa sisustuselemendid. Lisaks diivanitele ja vooditele, mis on ettevõtte kõige populaarsemad tooted, on Softrendi tootevalikus ka lauad, valgustid, kardinad, vaibad ja erinevad aksessuaarid, mis aitavad luua õdusat atmosfääri. Praegusel ajal ei tooda ettevõte enam ainult pehmet mööblit, vaid tegelikult saab neilt soetada mööblit kõikidesse tubadesse ja igaks otstarbeks.
Kuigi Softrendi tootevalik laieneb pidevalt ja sobivaid tooteid leiab igasse tuppa, on kõige populaarsemaks müügiartikliks juba mõnda aega diivan Newman. Tegemist on diivaniga, mis on parajalt lai ja sügav, ent mõjub kergelt ning õhuliselt. Kuna klient saab vastavalt oma eelistustele valida nii värvilahenduse kui ka disaini, siis pole kuigi üllatav, et just see diivan on paljude südamed võitnud.
Kui kodumaisel turul on Softrend eelkõige tuntud voodite ja diivanite poolest, siis ekspordis on ettevõtte suund moodsatesse kontoritesse sobivate mürasummutavate ja koostöötamist edendavate pehme mööbli seeriate arendamine ning tootmine. Seoses muutuvate tööharjumustega muutuvad ka töökeskkonnad ja trendidega tuleb kaasas käia. „Enam ei eeldata, et igal ametikohal tuleb istuda üheksast viieni. Paljud töökohad on liikuva loomuga ja inimesel on vaja oma tööajast võib-olla ainult 30 protsenti veeta kontoris,” lausus Vinkel ja lisas, et sellest tulenevalt peab looma kontorites alasid, kus saaks võimalikult produktiivselt tööd teha.
Muutused tööpaikades
tekitavad palju võimalusi ka pehme mööbli tootjatele, arendades tooteid, mis aitavad paremini kontori akustikaprobleemi lahendada. Softrend on koostöös erinevate disainerite ja akustika ekspertidega välja arendanud mitmeid sellistesse kontoritesse sobivaid tooteseeriaid. Vinkel ütles, et ettevõte on selle aasta algusest aktiivsemalt uusi eksportpartnereid otsinud ja praegu saab kinnitada, et huvi on väga suur. Peamised edasimüüjad asuvad nüüdsel ajal Soomes, Rootsis, Taanis, Iirimaal ja Leedus, ent sellel aastal on lisandunud kümneid uusi edasimüüjaid paljudel uutel turgudel.
Firma andmed:
• Asutatud: 1997. aastal
• Asutaja: Aldo Vinkel
• Salongid: Tallinnas (2), Tartus ja Helsingis
• Töötajaid: 55, neist 35 pehme mööbli meistrid
• Populaarseim toode: diivan Newman
• Huvitav fakt: 2017. aastal lõi Softrend oma tehases toodetud diivanitega Euroopas juurde tervelt 13 127 istekohta.
Kommentaar:
Jarmo Liiver, KredExi ettevõtlusdivisjoni juht
Softrend on mööblitootja, kes on selgelt läbi mõelnud oma kliendikogemuse ja positsioneerinud end turul vastavalt. Nad ei müü kliendile lihtsalt diivanit, vaid Softrendi eesmärk on pakkuda head kogemust pikkadeks aastateks ja seda alates hetkest, kui klient esimest korda salongi astub. Just klientide kuulamine on aidanud arendada oma tooteid ja protsesse. Sellega on Softrend usalduse võitnud mitte ainult Eestis, vaid ka Euroopa turul. KredExi ja Sof-trendi kliendisuhe on alles värske, ent koostöö nendega on hea näide, et ka lihtsama finantseerimisvajaduse puhul on KredExi toest abi.