Saarte Liinid on koostööks Saaremaa Sadamaga valmis
Tallinna Sadama arendusplaane ja Ninase tööstuspargi ideed peab Vatsfeld täna pigem „perspektiivseks“, kuid nendib, et Saaremaa sadama asukoht ei ole iseendast halb. Saaremaa sadama suurimaks probleemiks on ja lähiajal ka kindlasti jääb Vatsfeldi sõnul sealse kai sobivus kaubalaevadele. Kitsad mõõtmed ja väike kandevõime võimaldavad täna teenindada ainult kaubalaevu, millele on endal pardal piisav laadimis- ja lossimisvõimekus. Selliseid laevu aga Läänemeres väga palju ei ole, ehk neli-viis. Teiseks suureks probleemiks on tõsiasi, et postidele ehitatud kai jätab sadama akvatooriumi paljude tuulesuundade korral lainetusele avatuks, vedajad aga eelistavad sadamaid, mis on ilmastikukindlad ja igal juhul kasutatavad.
Ühena täiendavatest riskidest tõi Vatsfeld Saaremaa sadama puhul välja ka niinimetatud „EstFori sündroomi.“ Kuna Saaremaa sadama kai kohaldamine kaubasadama nõuetele vastavaks eeldaks suhteliselt mahukamaid ehitustöid ning ühel korral on Ninase poolsaare sadamaehituse üle juba kohtus vaieldud, võib kõrvalseisjate vastuseis olla üsnagi irratsionaalne risk, mida sadama omanikul või rentnikul saab olema keeruline hinnata ja maandada. Sama võib juhtuda iga konkreetse jätkuinvesteeringuga ka siis, kui soovitakse reaalselt arendada Saaremaa sadama juurde kavandatud tööstusparki.
Vatsfeld ütles, et AS Saarte Liinid jälgib Saaremaa sadama käekäiku tähelepanelikult ja püüab olla Tallinna Sadamale pigem konstruktiivne koostööpartner kui konkurent.