P, 25.09.2022

FOTOD: Venemaa rongiõnnetuse niidid toovad Eestisse

Veeti ka sõjatehnikat, lisatud kommentaar!
PM Majandus
FOTOD: Venemaa rongiõnnetuse niidid toovad Eestisse
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments 22
Õnnetus Venemaal detsembri alguses
Õnnetus Venemaal detsembri alguses Foto: TASS / TASS

Venemaal Omski lähedal toimunud rongiõnnetuse üheks põhjustajaks peavad Venemaa ametnikud Operaili (endine EVR Cargo) Tapa depoodes remonditud vagunit, mistõttu võib riigile kuuluvat ettevõtet halvemal juhul oodata kümnetesse miljonitesse eurodesse ulatuv kahjunõue, kirjutas Äripäev.

Kuu alguses sõitis Tjumeni ja Omski oblasti piiril rööbastelt maha väidetavalt sõjatehnikat vedanud rong, 34 vagunist läheb seitse mahakandmisele, üheksa vajab kapitaalremonti.

Praeguseks on Venemaa uurimiskomisjon jõudnud esialgsele järeldusele, et õnnetuse üheks põhjustajaks oli varem samast kohast läbi sõitnud rongikoosseisu kuulunud Operaili vagun, mille üks rattapaar oli üheksa kilomeetrit rööbastelt väljas. See omakorda lõhkus tee, mille tagajärjel läks rong sõjatehnikaga külili.

OMSK REGION, RUSSIA - DECEMBER 1, 2018: The site of a train derailment after 71 wagons of a freight train came off the track on the Sverdlovsk Railway (part of the Trans-Siberian Railway) near Mangut, Omsk Region, Russia on 30 November 2018; services have resumed on one of the tracks while the other one is under repair following the incident. TASS
OMSK REGION, RUSSIA - DECEMBER 1, 2018: The site of a train derailment after 71 wagons of a freight train came off the track on the Sverdlovsk Railway (part of the Trans-Siberian Railway) near Mangut, Omsk Region, Russia on 30 November 2018; services have resumed on one of the tracks while the other one is under repair following the incident. TASS Foto: TASS / TASS

Protokollis viidatakse süsteemsele veale Operaili Tapa depoode remondikvaliteedis. Operaili juhatuse liikme Raul Toomsalu sõnul on ettevõte Vene poole väited vaidlustanud. Eesti Raudtee peadirektori Erik Laidvee sõnul pole veel midagi lõplikult selge, viidates samas, et Vene pool püüab Eesti vagunit rongiõnnetuses süüdlaseks teha.

Pikemalt Äripäevast.

«Me oleme vastaspoole väited vaidlustanud, kuna selles intsidendis on väga palju tehnilisi nüansse, mis vajavad veel täpsustamist ja selgitamist ning menetlustoimingud hetkel veel käivad.

Näiteks on uurimistegevusel ilmnenud, et kuigi väidetakse, et meie ühe vaguni tagumine rattapaar sõitis üheksa kilomeetrit rööbastelt maas ning hüppas siis rööbastele tagasi, on ka sama rongi teistel vagunitel väljasõidu tunnustega rattapaare, mis tegelikult asetsesid rongis meie vagunist eespool ning mis võisid põhjustada meie vaguni rööbastelt mahajooksu.

Lisaks liikus samal trassil pärast meie vaguniga rongi ka teine rongikoosseis ning alles sellest järgmise rongiga, mis sama trassi läbis, juhtus kahetsusväärne õnnetus. Seega on veel palju küsimusi õhus ning me oleme tihedas suhtluses kõigi osapooltega, et välja selgitada, mis täpselt juhtus.»

OMSK REGION, RUSSIA - DECEMBER 1, 2018: The site of a train derailment after 71 wagons of a freight train came off the track on the Sverdlovsk Railway near Mangut, Omsk Region, Russia on 30 November 2018; services have resumed on one of the tracks while the other one is under repair following the incident. TASS
OMSK REGION, RUSSIA - DECEMBER 1, 2018: The site of a train derailment after 71 wagons of a freight train came off the track on the Sverdlovsk Railway near Mangut, Omsk Region, Russia on 30 November 2018; services have resumed on one of the tracks while the other one is under repair following the incident. TASS Foto: TASS / TAS
Märksõnad
Tagasi üles