Päevatoimetaja:
Sander Silm

Rongidega ei tohiks teha parvlaevade viga (4)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Merike Saks.
Merike Saks. Foto: Mihkel Maripuu

Elroni uus juht Merike Saks reisirongiliiklust erafirma kätte ei annaks, sest Vjatšeslav Leedo praamiäri näitas, et riigil on väga keeruline erafirmat kontrollida.

Üle 15 aasta majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis töötanud ning viimased neli aastat kantsleriametit pidanud Merike Saks mõlgutas juba aasta aega mõtet ametnikukarjäärist loobuda. Uuest aastast juhib ta riigile kuuluvat Eesti Liinirongide ASi ehk Elronit. Ametnikupõli pole Saksale olnud meelakkumine – karjääri suurim katsumus oli Tallinna Sadama altkäemaksuskandaal, sest Saks oli parvlaevade hanke korraldaja.

Miks otsustasite kandideerida Elroni juhi kohale?

See oli Fontese mõte. Minu esimene reaktsioon oli kahtlev, aga järele mõeldes sain aru, et kui üldse kuhugi minna, siis riigiettevõte on hea valik. Ettevõtlusse tahtsin minna tegelikult juba pikka aega.

Kui pikka aega?

Ikka pikka, umbes aasta. Olen 42-aastane. Mõtlesin, et kui nüüd ei lähe, siis jäängi riigiametnikuks. Ma olen ju sisuliselt lapsest saadik – ülikooli lõpust – töötanud siin ministeeriumis. Aasta alguses käisin Ragn Sellsi juhi Rain Vääna töövarjuks, et näha, kas avaliku sektori tippjuhi töö on väga erinev ettevõtte tippjuhi omast. Ei ole. Juhtimine on ikka inimeste juhtimine.

Tagasi üles