Päevatoimetaja:
Sander Silm

2014. aastal ei tohiks lennud hilineda enam kui pool minutit

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Gert D. Hankewitz
Copy
British Airways logoga lennukid..
British Airways logoga lennukid.. Foto: SCANPIX

Euroopa Komisjoni seatud eesmärgi kohaselt ei tohiks lennud hilineda keskmiselt rohkem kui poolt minutit.

Täna avaldati Euroopa lennuliikluse korraldamise üldkava ehk nn ühtset Euroopa taevast käsitlev arenguaruanne, mis on Euroopa Komisjoni transpordivoliniku Siim Kallase sõnul murettekitav.

«On olemas tõsine oht, et me jääme ajahätta ega suuda täita lennureiside järele suurenevat nõudlust, mis 2030. aastal on peaaegu kahekordistunud,» ütles Kallas pressiteate vahendusel.

Komisjoni teatel on 27st liikmesriigist üksnes viis liikmesriiki (Belgia, Taani, Leedu, Luksemburg ja Holland) valmis täitma 2012.–2014. aastaks seatud eesmärke: kulud kokkuhoid ning läbilaskevõime parandamine ning hilinemist vähendamine.

Liikmesriikide praeguste kavade alusel oleks võimatu täita üle-euroopalist läbilaskevõime-eesmärki – vähendada hilinemist 2014. aastaks nii, et see ei oleks suurem kui 0,5 minutit lennu kohta. Kui see eesmärk saavutatakse, saaks aastatel 2012–2014 kokku hoida ligi 920 miljonit eurot tänu hilinemiste arvu vähenemisele ja nende kestuse lühenemisele.

Lisaks sellele ei oleks riiklike tulemuslikkuse kavadega võimalik saavutada üle-euroopalist eesmärki, mis on seotud lennuliikluse korralduse kulutasuvuse parandamisega 2,4 protsendi võrra 2014. aastaks. Sellel oleks arvestatav mõju nii õhuruumi kasutajatele kui ka ühtse Euroopa taeva usaldusväärsuse suurendamisele. Eesmärgi saavutamiseks on vaja võtta täiendavad meetmed, et säästa 250 miljonit eurot kogu kolmeaastase võrdlusperioodi jooksul (2012–2014).

Märksõnad

Tagasi üles