Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Garaažiomaniku auto nõuab talvel tihedamat tankimist (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Garaažid.
Garaažid. Foto: Meelis Meilbaum / Virumaa Teataja

Neste kütuseeksperdi Urmas Kuuse sõnul peavad ööseks garaaži pandud autod taluma talvel suuri temperatuurimuutusi. Ta soovitab auto kütusepaak mootori tervise huvides täis hoida.

«Garaaž kaitseb autot talvel külma ja niiskuse eest, kuid mootori töökorras hoidmise nimel tasub jälgida, et suuremate miinuskraadidega oleks kütusepaak täidetud,» rääkis Neste Eesti hulgimüügijuht Urmas Kuuse.

Soojas garaažis ja krõbedate miinuskraadidega õues on temperatuuride vahed väga suured. Kiiresti külmast sooja ja vastupidi liikudes võib kütusepaagis olevast õhust tekkida kondensvett, mis kütusesse sattudes põhjustab probleeme mootoris.

«Kondensvett kütusepaagis on võimalik ära hoida sellega, et tankida paak täis. Kui hoida kütusetase poole peal, on kondensvee tekkimise võimalus temperatuuride kiirel vahetumisel tõenäoline,» selgitas Kuuse. «Pigem sõita talvel alati täispaagiga - see on mootori tervisele hea.»

«Samuti tasub tankima minnes jälgida, et autole kogunenud lumi ja jää kütusepaaki ei pudeneks. Ka see on võimalus, kuidas vesi võib sattuda kütusesse ja põhjustada probleeme mootoris,» lisas ta.

Eesti seaduste kohaselt peab alates 1. detsembrist kuni 28. veebruarini olema kõikides tanklates müügil diislikütus, mille külmataluvus on vähemalt -26 kraadi.

Tagasi üles