Iga piirkond on omamoodi, näiteks Pärnu lahel on teised mured. Olles ise rääkinud erinevate osalistega, tean, et Pärnu on väga eriline, seal on purjetajatele kehtestatud eripiirkond võistlemiseks, aga kalastajad tahaksid samas kohas kala püüda – lahe põhjareljeef on muutunud ja kala on sinna liikunud. Samuti kalameeste ja laevaliikluse konfliktid (hiljuti sõitis kaubalaev Pärnu lahel avameremõrda sisse ja rikkus kalli püünise, toim) Ei ole teada, kas kalamees esitas nõude, aga see pole ka veeteede ameti teema, kuna pole otseselt seotud meresõiduohutusega. Kaptenina võin öelda, et ükski laev ei taha sõita mõrdadest läbi, see on risk ka laevale. Kui püünis takerdub laeva mehhanismide külge, võib see laeva vigastada, näiteks rikkuda sõuvõlli tihendi või roolisüsteemi.
Kas Eestil võiks olla mereministeerium ja kas selleks võiks saada veeteede amet? Teoreetiliselt on kõik võimalik, küsimus on selles, mis on eesmärk. Veeteede amet ei tegele ainult transpordiga. Suures plaanis on meie kätte juba koondunud palju rohkem kui veeliikluse ohutus ja järelevalve. Veeteede ametil on täna 270 töötajat neist vaid 40 tegelevad järelevalvega.
Oleme väga väikse riigina mitmeski valdkonnas väga killustunud, selle tulemusel ei ole paljud tegevused efektiivsed. See on põhimõtteliselt riigijuhtimise mudeli küsimus.
Riikliku merendusega tegeleb Eestis täna aktiivselt vähemalt viis eri ministeeriumite haldusalas olevat ametkonda: veeteede amet (MKM), politsei- ja piirivalveamet ja päästeamet (siseministeerium), Kaitsevägi (kaitseministeerium), keskkonnaamet ja keskkonnainspektsioon (keskkonnaministeerium), mereteemadega tegelevad mitmed ülikoolid (haridusministeerium).