Autotööstuse ühe kõrgelt hinnatud liidri, kolme autotootja – Nissani, Renault’ ja Mitsubishi juhi Carlos Ghosni ootamatu ja dramaatiline arreteerimine esmaspäeval põhjustas šoki mitte üksnes selles tööstusharus, vaid äriringkondades üle maailma. Ghosn oli viimased kaks aastakümmet üks globaalse äri superstaare. Pärast Prantsusmaa autotootja Renault’ tõusuteele viimist ning Nissani päästmist pankroti veerelt oli ta oodatud esineja rahvusvahelistel foorumitel Davosist Detroitini. Arreteerimise hetkel oli ta korraga Nissani nõukogu esimees, Renault’ tegevjuht ja Mitsubishi nõukogu esimees, lisaks juhtis nende kolme allianssi.
Tellijale
Autotööstuse superstaar pandi trellide taha
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Koos suvel meie hulgast lahkunud Fiat/Chrysleri juhi Sergio Marchonnega olid nad ainsad hulljulged või hullud, kes söandasid juhtida mitut ettevõtet korraga.
«Mul on neli asukohta, kus töötan,» ütles Ghosn hiljuti majanduslehele The Wall Street Journal ning nimetas Pariisi, Amsterdami ja kahte kontorit Tokyos. Peale selle käis ta üsna tihti tehastes – «et mitte kaotada kontakti reaalsusega».
Ghosn lendas pidevalt Pariisi, Tokyo ja veel lugematute linnade vahel reaktiivlennukikiga Gulfstream G550, mille registreerimisnumber on N155AN. Ajakiri Fortune kirjutas 2006. aastal, et tal oli üks kohver Renault’ ja teine Nissani jaoks. Ghosni sõnul korraldas tema töö ennast ise. Ghosni kirjeldatigi kui äärmiselt distsiplineeritud juhti.