Eestil on olemas laevaregistrite pidamiseks vajalikud seadused, struktuurid, eelarved ja ametnikud. Kuna pole laevu, mille üle arvet pidada, pole ka laevaregistriga seotud riigilõivusid, teenustasusid ega muid tulusid, aga kulud on. Lipueelnõu tagamõte ongi himu hakata laevalippude turult taas manti võtma.
Tellijale
Eesti saab mereministeeriumi? (1)
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti loovutas oma positsioonid globaalses kaubalaevanduses 2014. aastaks, kui sinimustvalge alt lahkusid viimased töölaevad. Põhjani jõuti umbes kümne aastaga – veel 1990. aastate lõpus oli Eesti Merelaevandus iseseisvuse taastamisel pärandiks saadud laevadega maailmameredel suur tegija.