Uurisime Eversheds Sutherlandi teiste riikide advokaadibüroodest, keda peetakse samas olukorras tegelikuks kasusaajaks nende jurisdiktsioonis. Selgus, et juhul kui märkimisväärse otsese või kaudse osalusega (üle 25%) omanikud puuduvad, loetakse kõikjal, kus uurisime (seal hulgas Saksamaal, UK-s, Belgias, Rootsis, aga ka näiteks Šveitsis, mis lähtub antud temaatikas EL-i liikmesriikidega analoogse sõnastusega reeglitest), tegelikeks kasusaajateks kohaliku ühingu juhtorgani liikmed mitte kontserni tipus asuva ühingu omad.
Ilmselt on selline lahendus ka mõistlik, kuna, esiteks, kontserni tipus asuva ühingu juhtorgani liikme nimetamine ei anna sisuliselt midagi juurde, sest äriregistri teabesüsteemi ei ole võimalik sisestada ja sealt ei nähtu kontserni struktuuri või muud sellelaadset infot, mis võimaldaks kontrollida tegelikuks kasusaajaks nimetatud isikute valiku põhjuseid, ja teiseks, äriregistrile esitatud andmete sõltumatu kontroll võib tihti ilma kohaliku ühingu juhtorganiga ühendust võtmata osutuda keeruliseks kui mitte võimatuks ega vähenda ka ühingu (juhatuse) vastutust tegelike kasusaajate isikute tuvastamisel ning andmete esitamisel.
Teeksime ettepaneku panustada rohkem õigusselguse suurendamisele tegelike kasusaajate määramisega seonduvates küsimustes. Sanktsioonide rakendamine võiks, vähemalt esialgu, olla teisejärguline. Muuseas, kui tutvuda tegelike kasusaajate registriga, siis ilmneb, et isegi riigiettevõtted (sõltumata sellest, kas nad kuuluvad sama ministeeriumi valitsemisalasse või mitte), ei lähtu tegelike kasusaajate määramisel ühesugusest loogikast. Leidub nii riigiettevõtteid, kus minister on ära nimetatud sellepärast, et tal olevat ühingus «otsene osalus», kui ka selliseid, kus ministril on «õigus nimetada või tagasi kutsuda enamikku tegevjuhtkonnast või kõrgema juhtorgani liikmeist».