Paldiski Ettevõtjate Liidu tegevjuhi Ester Tuiksoo sõnul plaanitakse aastaks 2030 investeerida Lääne-Harju valda 1 miljard eurot, mistõttu oleks piirkonna logistilise võimsuse tagamiseks vajalik ühendada Paldiski Tallinna ringraudteega läbi Rail Balticu.
Uues ametis Tuiksoo ootab Paldiskisse miljardi jagu investeeringuid (10)
Soovime rõhutada, et Paldiski sadamate ja raudteetransporti kasutavate ettevõtete seisukohalt on Rail Balticu rajamise käigus vajalik ja riigipoolse investeeringuna otstarbekas planeerida Tallinna ringraudtee ehitusel Paldiskit ühendav Saue-Lagedi lõik Rail Balticu ühe osana, kirjutas Tuiksoo pöördumises majandus- ja taristuminister Kadri Simsonile.
Tuiksoo märkis, et Paldiski on kiiresti arenev tööstuskeskus Läänemere piirkonnas ning vastavalt Paldiski Ettevõtjate Liidu ja Team Paldiski arendatavale investorteeninduse programmile on aastaks 2030 planeeritud Paldiski ja Lääne-Harju valla territooriumile investeerida 1 miljard eurot, mis eeldab ka ressursimahukat logistilist võimsust.
Ettevõtjatel on vajadus võtta vastu raudteekaupu, mis tulevad Paldiskisse Narva, Koidula ja Valga suunalt. Paldiski ühendamine läbi 1435millimeetrise raudtee Rail Balticuga ei saa Tuiksoo hinnangul asendada tavapärast, 1520millimeetrise laiusega ühendust.
«Potentsiaalse turumahu vähesuse tõttu on kaupade saatmine Paldiskisse mööda 1435millimeetrist raudteed ainult lisavõimalus, mis osade kaupade puhul ei ole majanduslikult otstarbekas, kuna tekivad ajalised ja rahalised lisakulud. See omakorda vähendab ettevõtete konkurentsivõimet,» rääkis Tuiksoo pöördumises ministrile.
«Soovituslikult võiks seda raudteelõiku ehitada etappide kaupa. Oleme tutvunud Eesti Raudtee ning Logistika ja Transiidi Assotsiatsiooni poolt välja pakutud Tallinna ringraudtee ehitamise ettepanekuteg ja toetame igati tuleviku lahendust, mis ühendab Paldiskit riigisisese ja rahvusvahelise raudteede võrguga,» märkis Tuiksoo.
Seetõttu teeb Paldiski Ettevõtjate Liidu tegevjuht lähiajal ettepaneku kutsuda kokku ümarlaud raudteelõigu ehitusest huvitatud osapooltest, kelleks on muuhulgas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, Eesti Raudtee, Rail Baltic Estonia OÜ, Paldiski sadamate esindajad ning Alexela Terminal AS.
Plaan kaubarongid mööda ringraudteed Tallinnast mööda juhtida on praegu alles kavandamise faasis, kuid lisaks kaupadele võidakse uuel trassil vedama hakata ka reisijaid, kirjutas ERR oktoobris.
Eesti Raudtee juhatuse esimees Erik Laidvee rääkis, et ringraudtee peaeesmärk oleks viia Paldiski sadamate suunas liikuvad kaubavood Kopli kaubajaamast välja ja lisaks kaubaveole hakkaks seal toimuma ka reisijate vedu Tallinna-Keila-Laagri-Tallinna ringrongiga.
Nii saaksid rongiühenduse Tallinnaga näiteks ka Luige ja Assaku elanikud ning raudteetrass kattuks suuresti Rail Balticu omaga.
Kogu ringraudtee ehitamise maksumuseks hindab Eesti Raudtee umbes 112 miljonit eurot, kuid täpne ehitusmaksumus sõltub kasutatavatest lahendusvariantidest, samuti pole vastu võetud mingit otsust selle rajamiseks.