Maavalitsuste kaotamise järel koos vast loodud ühistranspordikeskustega maakondade ühistranspordi korraldamise üle võtnud maanteeamet näeb Ida-Virumaal selles valdkonnas mitmeid puudusi ning tegi ettepaneku kohaliku keskuse töötajad välja vahetada.
Ida-Virumaa bussifirmad petsid riigilt raha välja
Maanteeamet on aasta algusest kuni oktoobrini tuvastanud 54 rikkumist, kirjutab Põhjarannik.
«Bussid ennetavad graafikuid ehk inimesed jäävad maha; bussijuhid peatusi ei teeninda, ei väljasta pileteid ja on juhuseid, kus buss üldse ei sõida,» rääkis ameti ühistranspordiosakonna juhataja Kirke Williamson MTÜ Ida-Virumaa Ühistranspordikeskuse erakorralisel koosolekul.
Ka selgus, et liinikilomeetreid on kunstlikult venitatud: näiteks veel aasta alguses oli ühe liini sõiduplaanis Jõhvi ja Kohtla-Järve bussijaama vaheline kaugus 20,6 km, tegelikult on 9,8 km. Kuna bussifirmadele makstakse kilomeetrite järgi, siis tähendab rohkem kilomeetreid ka rohkem raha. Ka võtsid vedajad vastu raha liinide eest, mida suvel ei teenindatud. Ka on olnud juhuseid, kus sõitjate arvu suurendamiseks printisid bussijuhid välja pileteid.
Segadusest Ida-Virumaa bussiliikluses loe edasi Põhjarannikust.