Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Ida-Virumaa bussifirmad petsid riigilt raha välja

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Maanteeamet avastas, et juba pikemat aega on Ida-Virumaa bussifirmad skeemitanud, et riigilt rohkem toetust saada. Pildil on Jõhvi bussijaam.
Maanteeamet avastas, et juba pikemat aega on Ida-Virumaa bussifirmad skeemitanud, et riigilt rohkem toetust saada. Pildil on Jõhvi bussijaam. Foto: Tairo Lutter

Maavalitsuste kaotamise järel koos vast loodud ühistranspordikeskustega maakondade ühistranspordi korraldamise üle võtnud maanteeamet näeb Ida-Virumaal selles valdkonnas mitmeid puudusi ning tegi ettepaneku  kohaliku keskuse töötajad välja vahetada.

Maanteeamet on aasta algusest kuni oktoobrini tuvastanud 54 rikkumist, kirjutab Põhjarannik

«Bussid ennetavad graafikuid ehk inimesed jäävad maha; bussijuhid peatusi ei teeninda, ei väljasta pileteid ja on juhuseid, kus buss üldse ei sõida,» rääkis ameti ühistranspordiosakonna juhataja Kirke Williamson MTÜ Ida-Virumaa Ühistranspordikeskuse erakorralisel koosolekul.

Ka selgus, et liinikilomeetreid on kunstlikult venitatud: näiteks veel aasta alguses oli ühe liini sõiduplaanis Jõhvi ja Kohtla-Järve bussijaama vaheline kaugus 20,6 km, tegelikult on 9,8 km. Kuna bussifirmadele makstakse kilomeetrite järgi, siis tähendab rohkem kilomeetreid ka rohkem raha. Ka võtsid vedajad vastu raha liinide eest, mida suvel ei teenindatud. Ka on olnud juhuseid, kus sõitjate arvu suurendamiseks printisid bussijuhid välja pileteid.

Segadusest Ida-Virumaa bussiliikluses loe edasi Põhjarannikust.

Tagasi üles