Kui küsida, kuidas Livikol läheb, tõdeb Kalvi, et kui mõelda aktsiisipoliitika peale, siis väga hästi ei lähe. «Aastast 2015 kuni tänase päevani on aastad olnud väga turbulentsed, väga palju segadust. Eesti alkoholiturg on kõvasti kokku tõmbunud ja ütleme, et haav on päris sügav ja veritseb,» räägib vabrikant.
Tõsi, Liviko ekspordib päris palju, müüb oma kaupu enam kui 40 riigis üle maailma ja arendab premium-suunitlusega portfelli väga jõuliselt, lisas ta. «See tähendab, et oleme justkui leppinud teadmisega, et alkoholituru maht tõmbub kokku, aga see ei tähenda, et meie äri peaks väiksemaks jääma. Me panemegi rõhu justnimelt kvaliteetsemate napside peale ja see annab meile võimaluse äri edasi teha ja ka eksportida päris edukalt,» toob Kalvi Eesti turust rääkides esile pääsetee.
Vingumise asemel fookus ärile
Ta tõdeb, et võib-olla polegi ettevõtjate loomuses väga vinguda. «Me oleme võidelnud aktsiisipoliitika võitlusi nii palju, kui oleme suutnud, aga lõpuks meie käed jäävad lühikeseks ja täna tuleb keskenduda äri tegemisele ja arendustegevusele ja vähem nii-öelda virisemisele, nii see käib,» räägib Liviko direktor.
Aktsiisipoliitika kõrval on oluline aspekt ka tarbimisharjumus: mahult tervikuna on kange alkoholi, näiteks viina ja rummi tarbimine kõige sügavamas languses. Enam-vähem stabiilne on veini tarbimine, loetleb Kalvi.
Kui küsida, mis on kõige enam tarbitud alkohoolne jook Eestis, siis see on õlu. «Viin on juba suhteliselt väike ja kaduvam segment. Meie tänane äri ongi seega väga palju suunatud veini ja importalkoholi poole. Mis puudutab Liviko oma tootmist, siis siin muidugi on viin, džinn, rumm, liköörid, Vana Tallinn jätkuvalt olulised, aga turg tervikuna tõmbab mahtu kokku. Eesti inimene joob ikka aasta-aastalt vähem,» räägib Kalvi.