Kantar Emori toidupoekettide kasvupotentsiaali uuring näitas, et Coop ja Selver on suurima brändijõuga jaeketid, st et emotsionaalne side poe ja klientide vahel on neil toidupoodide seas kõige tugevam.
Uuring: vaata, millised on Eesti tugevaima brändiga toidupoed
Selver on ka kuvandi liider, eristudes meeldiva ostukeskkonna ja hea teenindustaseme poolest – need tegurid on turul jätkuvalt ühed olulisimad emotsionaalse seose kujundajad. Olulise vahega järgnevad liidritele teised suuremad jaeketid: Rimi, Prisma ja Maxima, teatas Kantar Emor.
«Kui Selveril on tänu tugevale brändijõule jätkuvalt potentsiaali turul kasvada, siis Maximal on turuosalistest suurim oht kliente kaotada,» nentis Kantar Emori brändistrateegiate ekspert Kersten Jõgi.
«Maxima turujõud võib väheneda kuni üheksa protsendi võrra juhul, kui erinevate jaekettide kättesaadavus tarbijatele võrdsustuks (turujõud näitab ostukorvi jaotust eri jaekettide vahel, sõltub oluliselt müügivõrgustiku laiusest). Jaekettidest suurima kasvupotentsiaaliga on Prisma, mille kuvandi põhitugevus on lai kaubavalik,» lisas Jõgi.
Uuringu käigus küsitles Kantar Emor rohkem kui 1000 eestimaalast vanuses 15–74 aastat ning valim on esinduslik Eesti elanikkonna vastavaealise elanikkonna suhtes. Uuring toimus septembris 2018 veebiintervjuudena.
Brändijõud | Turujõud | |
Coop | 21% | 23% |
Selver | 19% | 18% |
Rimi | 15% | 16% |
Prisma | 13% | 9% |
Maxima | 12% | 21% |