Päevatoimetaja:
Sander Silm

Kuidas külmaga diiselmootorit tööle saada? (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
VILJANDI, EESTI, 14JUN13
Neste tankla klient: kütust mahtus paaki rohkem, kui oleks pidanud. Tallinna tänava Neste tankla. 

MARKO SAARM/SAKALA
VILJANDI, EESTI, 14JUN13 Neste tankla klient: kütust mahtus paaki rohkem, kui oleks pidanud. Tallinna tänava Neste tankla. MARKO SAARM/SAKALA Foto: Marko Saarm / Sakala

Et talv ei saabuks ootamatult, tasuks ilmade jahenedes tankida külmakindlamat diislikütust.

«Suvine diislikütus sobib kasutamiseks kuni 0 kraadini,» sõnas Neste Eesti hulgimüügijuht Urmas Kuuse ja lisas, et kui õhutemperatuur langeb nullist madalamale, tasub diiselautode omanikel minna üle külmakindlamate kütuste kasutamisele. «Rohkem on miinuskraadide eest kaitstud sõidukid, mida hoitakse garaažis, lageda taeva all seisvaid diiselautosid tuleks külmakindlama diislikütusega hakata tankima juba varem. Oluline on, et külma ilma kohalejõudmise ajaks oleks sobilik kütus paagis.»

Kuuse sõnul sobib sügisilmade kestes kasutamiseks ka ülemineku diislikütus, mille külmakindlus on kuni -20 kraadi. Detsembrikuu algusest on tanklatel kohustus müüa aga talvist diislikütust.

Kõik Eesti suuremad tanklad alustasid külmakindlate, kuni -20-kraadise külmakindlusega diislikütuse laialivedu oktoobris. Novembris hakati Eestisse tarnima arktilist diislikütust, mis vastab talvistele kütusenormidele.

Kuuse sõnul müüakse talvel Eestis peamiselt kahte sorti diislikütust. «Eestis müüdava talvise diislikütuse klass üks külmakindlus on kuni -26 kraadi ning klass kaks diislikütus talub kuni -32-kraadist külma,» selgitas ta.

«Circle K jaamades alustasime diislikütuse külmakindluse tõstmist juba oktoobris ning tänasest alustame jaamadesse -32 kraadi oludesse sobiva arktilise diislikütuse laialivedu,» ütles Circle K Eesti mootorikütuste kategooriajuht Ivo Popp. «Kõik teenindusjaamad saavad arktilise diislikütusega varustatud lähinädalate jooksul.»

Popp soovitab juhtidel hakata autot talveks ette valmistama juba nüüd ning vähem sõitvatel autodel paagis kütus külmakindlama vastu vahetada.

«Kõige lihtsam on autopaak täis lasta, et paagis olev kütus saaks külmakindlaga seguneda. Miinuskraadidega tekivad vähese külmakindlusega diislikütusesse parafiinikristallid, mis ummistavad kütusefiltri, seega on õige külmakindlusega diislikütuse kasutamine väga oluline,» selgitas Popp. «Lisaks aitab paagi täitmine vältida mootorile kahjuliku kondensaadi teket kütusepaagis.»

Vastavalt seadusandlusele kehtib Eesti tanklates alates 1. oktoobrist suvise, talvise ja üleminekuperioodi diislikütuse müügiluba ning  alates 1. detsembrist müüakse tanklates vaid talvist diislikütust.

Tagasi üles