Maanteeamet kuulutas kehtetuks hanke Tallinna ja suursaarte vahelistele lennuliinidele teenindaja leidmiseks, uus hange kuulutatakse välja järgmisel nädalal.
Maanteeamet kuulutas suursaarte lennuhanke kehtetuks
«Ka uue hanke järgi peavad lennukid olema liinil alates 2019. aasta 1. juunist,» ütles maanteeameti peaspetsialist Merit Mähar BNS-ile.
Maanteeamet, majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) ning lennuamet soovisid, et hanke võitja kasutaks võimalikult keskkonnasäästlikke lennukeid. Seetõttu taheti hankega hinnata süsihappegaasi emissiooni.
Hankemenetluse käigus selgus, et kõikide lennukite mootoritüüpide, turbopropeller-mootor, kohta ei ole võimalik saada tõendatud andmeid süsihappegaasi emissiooni suuruse kohta. Näiteks Nordica soovis liine teenindada seda tüüpi lennukitüübiga ATR72.
«Me ei soovinud välistada teenuse osutamist lennukitega, millel on turbopropeller-mootorid. See asjaolu tekitanuks hankes ebaefektiivse konkurentsi ja pakkujate ebavõrdse kohtlemise. Sellise olukorra välistamiseks oli meie ainus võimalus hankemenetlus kehtetuks tunnistada,» selgitas maanteeameti riigihangete talituse juhataja Andry Palu.
Uus hange kuulutatakse välja järgmisel nädalal. Ka uue hanke järgi peavad lennukid olema liinil alates 2019. aasta 1. juunist. Seega reisijate jaoks sellest midagi ei muutu.
Endiselt on peamisteks tingimusteks lennufirmadele, et pakkuja peab vastama lennuettevõtja nõuetele ning omama lendamiseks kõiki vajalikke sertifikaate ja lube ning pakkujal peab olema võimalus kasutada varulennukit, kui põhilennuk mingil põhjusel ei saa lennata.
Juulis välja kuulutatud hankele tegid taotlused riiklik lennufirma Nordica koos tütarfirma Regional Jet OÜ-ga ning praegune vedaja, Leedu ettevõte Transaviabaltika. Lisaks neile soovisid järgmise aasta juunist suursaarte lennuliine teenindada Eesti lennufirmad AS Airest ning kaubalennufirma NyxAir OÜ.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi leping praeguse vedaja, Leedu ettevõttega Transaviabaltika kestab kuni 31. maini 2019.