Selleks, et müüa Eestit luksusliku puhkusereisi sihtkohana, oleks vaja ka tänavate kaupa tuntud kaubamärkide poode, mida Eestis paraku pole, sest kodumaine nõudlus nende järele on kasin, sõnas EASi turismiarenduskeskuse direktor Tarmo Mutso.
Mutso: Eesti on luksuskaupade jaoks liiga väike
Marketingi Instituudi juht Anu-Mall Naarits kirjutab sellenädalases turunduskommentaaris, et inimeste huvi luksuskaupade järele kasvab pidavalt, sestap on luksusbrändide loomine ka Eesti turundajates huvi äratanud.
Turismi seisukohast vaadates aga Eestit esialgu luksusreiside sihtkohana ei tutvustata. «Aus vastus on, et selles võtmes me Eesti müümisega ei tegele,» nentis Mutso.
«Põhjus on lihtne: ega meil tegelikult ei ole sedalaadset toodet, mida pakkuda. Meil on olemas hotelle ja restorane, mille tase on väga kõrge, maailma eliidis, aga klassikalises võtmes luksust, kus oleksid erinevad bränditooted kaupluste kaupa rivis, meil tegelikult ei ole ja ilmselt ka ei tule,» lisas ta.
Selleks, et tõeliste luksuskaupade poode üleval pidada, on kodumaine nõudlus lihtsalt liiga väike. Kui rääkida turistidest, kes taoliste poodide vastu võiksid huvi tunda, siis ka neid ei käi Eestis nii palju, et nõudlus piisav oleks. «Me ei saa kunagi selles vallas suurte Euroopa linnadega konkureerima, see ei ole lihtsalt võimalik,» tõdes Mutso.
Tema sõnul võib Eesti külalistele pakkuda aga teistlaadset luksust. «Luksus nautida oma puhkust rahus, ilusas looduses, võimalust puhata väga kvaliteetses hotellis, jalutada selle ümbruses ilma, et sa suure hulga inimestega kohtuks, vaadata midagi ainulaadset looduses - see on see ainulaadsus, mida me pakkuda saame.»