Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Leht: Prangli laevaliini SLK teenindada andmine venib vaidluste tõttu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Prangli saar.
Prangli saar. Foto: Liis Treimann / Postimees

Saaremaa Laevakompanii (SLK) võitis koos Tuule Liinidega riigihanke, mille alusel peaksid saarlased juba novembrist teenindama Viimsi ja Prangli saare vahelist laevaliini, ometi asi venib vaidluste tõttu, kirjutab Saarte Hääl.

Asi on siiani lahtine, sest teine hankel osalenu, Kihnu Veeteed, ei taha leppida saarlaste võiduga. Vedajat otsis Viimsi vald Kelnase ja Leppneeme vahelisele parvlaevaliinile.

Viimsi vallavalitsus langetas otsuse saarlaste kasuks juba sügise hakul, ent Kihnu Veeteed vaidlustas selle. Alustama pidi vedaja novembrist ning liinileping pidi kehtima viis aastat, 31. oktoobrini aastal 2023.

Kihnu Veeteed vaidlustasid aga hanketulemuse riigihangete vaidlustuskomisjonis (VAKO), tuues muu hulgas välja, et SLK on hilinenud majandusaasta aruannete esitamisega. Viimsi vald kinnitas aga, et aruannetega hilinemine pole piisav põhjus laevakompanii hankelt eemaldamiseks.

Mõne aja pärast taotles Kihnu Veeteed uuesti hanke vaidlustamist, tuues välja, et vahepeal teatavaks tulnud SLK pankrotiavaldus on oluline põhjus vaidlustuse rahuldamiseks. Neile teadaolevalt oli kohus SLK-lt välja mõistnud Holostovi Kinnisvarahalduse kasuks võlgnevuse summas ligi 19 miljonit eurot. See käivat aga Kihnu Veeteede hinnangul SLK-l üle jõu ja põhjustavat nende maksejõuetust. Tähelepanuta jätsid nad seejuures, et võlg on saarlaste esindaja kinnitusel ajatatud ja probleemi seega sisuliselt pole.

Tagasi üles