Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Rimi lõpetab ühekordsete plasttoodete müügi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Rimi kauplus.
Rimi kauplus. Foto: Arvo Meeks / LEPM

Rimi emafirma Rootsis ICA Gruppen on vastu võtnud uue plastistrateegia, mille eesmärk on, et ühekordsed plasttooted kaovad järk-järgult müügilt kogu kontserni piires, sealhulgas ka Eestis. Alates 2020. aastast valmistatakse ühekordselt kasutatavad kohvitopsid, taldrikud, söögiriistad, kõrred ja vatipulgad paberist või muust looduslikust materjalist, mis ei lõpeta ookeanis plastikuna. 

Rimi emafirma poodideketi plastistrateegia hõlmab samuti mitmeid fossiilkütusevabu ja taaskasutatavaid toidupakendeid. Lisaks ühekordselt kasutatavate plasttoodete järkjärgulisele kõrvaldamisele on kõik omamärgitoodete pakendid 2022. aastaks ümbertöödeldavad või korduvkasutatavad. 2030. aastaks koosnevad need ringlusse võetud või taaskasutatavatest materjalidest. Strateegia kehtib kogu kontserni kohta nii Rootsis kui ka Balti riikides, teatas Rimi.

«Me peame vähendama plastiku kasutamist ning ümber vaatama, millist tüüpi plastikut ja kuidas me täna kasutame,» ütles Rimi tegevjuht Vaido Padumäe pressiteates. «Meil on jaeketina vajadus olla protsessi kaasatud ja juhtida arenguid innovatiivsete viiside leidmiseks, kuidas kasutada ümbertöödeldud plastmassi ning leida uusi taaskasutatavaid materjale. Samuti on oluline tagada nende toodete ohutus tarbijale.»

Strateegia osana käivitab Rimi emafirma mitmeid uusi pakendamislahendusi, mis aitavad kaasa plastiku väiksemale kasutamisele ja taastuvate materjalide ümbertöötlemisele-taaskasutamisele. 2019. aasta kevadel lastakse käiku mitu uut suhkruroo baasil tehtud pakendilahendust, mida loodetakse kasutada omamärgitoodete pakendamisel.

Suurem osa puuviljadele ja köögiviljadele mõeldud plastmassalustest asendatakse paberist või taaskasutatud plastmassist valmistatud alustega. Lihatoodete jaoks võetakse kasutusele pakendilahendus, mis kasutab suuremas osas paberit, vähendades sellega plasti sisaldust pakendis 45 protsenti võrreldes varasemaga.

«Lisaks jätkusuutlikule materjalile on veel üks oluline aspekt see, et pakendid aitaksid kaasa toodete pikemale kõlblikkusajale ning aitaksid vähendada tänu sellele toidujäätmeid,» rääkis Padumäe.

«Näiteks vaakumpakendamisel kasutatakse vähem plastikut, mis ühtlasi pikendab ka toidu säilivusaega. Selline pakendamine vähendab kauplustes toidujäätmeid 40 protsendi ulatuses ning aitab kaasa transpordisüsteemi tõhustamisele, ühtlasi on alused ise tarbijate jaoks lihtsamini taaskasutatavad.»

Tagasi üles