Pindi Kinnisvara juhatuse liikme Peep Soomani sõnul on kinnisvaraarendajad hakanud peibutama uusi kliente võltsbroneeringutega kodulehtedel, mis peaksid näitama kauba atraktiivsust.
Hoiatus: arendajad peibutavad kliente võltsbroneeringutega
Soomani sõnul ei laida turundusideoloogia korteri broneerituks märkimist olukorras, kui sellele on tegelikult ka huviline olemas, ehkki ta pole veel rahalist sissemakset teinud.
«Kui aga ülikallite kesklinna arendusprojektide omanikud või müügikorraldajad näitavad oma kodulehtedel, et ainult üks kuu peale saja korteri müüki paiskamist on neist pooled müüdud, on tegemist alatu pettusega. Eesti kinnisvaraturul pole 3000 eurose ruutmeetri hinnaga projekte, mis müüksid ennast enne avalikuks tulemist poolenisti välja. Erandiks oli Skyline projekti linna- ja merepoolne vaade,» ütles Sooman.
Ta sõnas, et massiline võltsbroneeringute märkimisega tegeletakse eelkõige kesklinna kehvalt müüdud projektide puhul, mujal piirkondades vastab müügistatistika enam-vähem tegelikkusele.
«Ostjatel tasub olla ettevaatlik ja pigem peaksid arendajad oma hinnapoliitika üle vaatama, sest kallite korterite segmendis konkurents aina kasvab ja ostjaid kõikidele lihtsalt ei jätku,» lisas Sooman.