Rõivafirma Baltika kolmanda kvartali kahjum süvenes 73 protsendi võrra 814 000 euroni.
Baltika kahjum jätkab kiiret süvenemist
Grupi müügitulu vähenes kolmandas kvartalis 8 protsenti võrreldes eelmise aasta sama perioodiga ja oli 11 miljonit eurot. Suurima osakaaluga müügisegment, jaemüük, oli 9,4 miljonit eurot jäädes eelmise aasta sama perioodi tasemele. Grupi kolmanda kvartali müügi languse põhjuseks oli hulgi- ja frantsiisimüügi vähenemine ligi miljoni euro võrra, teatas Baltika börsile.
Hulgi- ja frantsiisimüük oli kolmandas kvartalis 1,2 miljonit eurot, vähenedes aastatagusega võrreldes 45 protsenti. Müügi languse peamised põhjused on keeruline majanduslik olukord Ukrainas ja sealse kohaliku elanikkonna vähenenud ostujõud ning ettevõtte senise hulgikaubandusmudeli, mis tänases moesektoris enam ei toimi, ümberkujundamine vastavalt Grupi 2022 Strateegiale, märkis ettevõte.
Ekspordistrateegia ümberkujundamise negatiivne mõju majandustulemustele on Baltika teatel ootuspärane, kuid müügimahtude langus on olnud prognoositust kiirema tempoga. Suurima languse müügimahtudes on kaasa toonud koostöötingimuste muudatus Saksamaa ja Kesk-Euroopa ühe juhtiva kaubamajade ketiga Peek&Cloppenburg, millega lõpetati Montoni kollektsiooni müük enamikus Saksamaa kaubamajades.
Üheksa kuu kokkuvõttes vähenes Baltika müügitulu 6 protsenti võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Müügitulu kasvu näitas e-pood 19 protsendiga, jaemüük vähenes 2 protsenti ning hulgi- ja frantsiisimüük vähenes 31 protsenti. Ettevõtte üheksa kuu tulemuseks kujunes kahjum 1,7 miljonit eurot, eelmise aasta võrreldava perioodi tulemus oli kahjum 862 000 eurot.