Piirangud ei piirdu üksnes töövaidlustega, vaid puudutavad kõiki väärtegusid. Näiteks tegi riigikohus 2013. aasta novembris otsuse asjas, kus Võru linna korraldatud hankel jäi üks pakkuja kvalifitseerimata ning ülejäänud pakkujate seast tunnistati üks edukaks. Kvalifitseerimata jäänu vaidlustas edukalt otsuse ning esialgne kvalifitseerimata jätmine tühistati, ent siiski sõlmis linnapea Jüri Kaver hankelepingu esialgse hanke võitnud teenusepakkujaga.
Menetluse käigus kerkis muuhulgas esile argument, et riigihangete seaduses sätestatud korda peab järgima Võru linnavalitsus, mitte Kaver kui eraisik. Riigikohus märkis samas, et seadus välistab füüsiliste isikute tegude omistamise avaliku halduse kandjatele, mitte aga avaliku halduse kandjate tegevust suunavate füüsiliste isikute vastutuse.
Väga tihti sellist olukorda, kus järelevalveasutus avalik-õiguslikku asutust trahvida tahaks, ent seda teha ei saa, siiski ette ei tule. Näiteks finantsinspektsioon kinnitas, et neil ei ole avalik-õiguslike isikutega seni karistusalast kokkupuudet olnud ja finantssektoris see temaatika praegu akuutne ei ole.
Ka tööõiguslikke vaidlusi ei tule tihti ette. Näiteks töötukassa kommunikatsioonijuht Annika Koppel kinnitas, et alates 2002. aastast, mil töötukassa loodi, pole töö- ja puhkeaja nõuete rikkumise asjus ühtki väärteomenetlust algatatud, seega ei ole ka olnud põhjust menetluse lõpetamiseks, sealhulgas nii-öelda regulatsioonide kitsaskohtade tõttu.
ERRi esindaja ei vastanud kahe tööpäeva jooksul palvele juhtumit kommenteerida ning küsimusele, kas tulevikus on sarnased juhtumid välistatud.
Avalik-õiguslikud juriidilised isikud on lisaks ERRile näiteks ka Eestis tegutsevad avalikud ülikoolid, haigekassa, rahvusraamatukogu, töötukassa, teaduste akadeemia, finantsinspektsioon, kaitseliit ja rahvusooper Estonia, ent ka näiteks juuraga seotud valdkondade esinduskogud nagu audiitoreid koondav audiitorkogu, notarite koda, kohtutäiturite ja pankrotihaldurite koda ning Eesti Advokatuur.