Riigile kuuluv transpordi- ja logistikaettevõtte Operail ja Tšehhi CZ Loko uuendavad 19 Ameerikast 2000-ndate alguses ostetud C30 diiselvedurit. C30-M on üle 86-aastase pausi järel esimene vedur, mis on valminud Eestis.
FOTOD: sajandi esimene Eesti vedur (4)
Tegemist on Operaili ja Tšehhi ettevõtte CZ Loko ühisprojektiga, teatas Operail. Kolmapäeval Tapa depoos toimuval veduri esitlus- ja ristimistseremoonial osalevad majandus- ja taristuminister Kadri Simson ja Operaili juhatuse esimees Raul Toomsalu.
Eelmisel aastal alustasid toonase nimega EVR Cargo ja CZ Loko 15 aasta eest Ameerikast ostetud C30-7A vedurite täielikku ümberehitust. Esialgsest General Electricu ehitatud vedurist taaskasutatakse ainult raami ning sisuliselt on tegemist uue veduri ehitamisega.
Uued vedurid hakkavad kasutama 1550-kilovatise võimsusega CAT 3512C diiselmootoreid, veduri enda nominaalkaal on 138 tonni, maksimaalne veovõime 436 kilonjuutonit ja tippkiirus 100 kilomeetrit tunnis.
Operaili pressiesindaja sõnul on ettevõttel koos Tšehhi partneriga võimekus olemas kõigi vedurite moderniseerimiseks, aga millal ja mis tempoga kõikide vedurite moderniseerimine aset leiab, on veel ebaselge.
Eesti Raudtee ostis 2000-ndate alguses 455 miljoni krooni eest 19 General Electricu (GE) toodetud C30-7A vedurit ning 58 Brightstat C36-7 vedurit.