Eesti firmade kolmas laine Räniorus

Neeme Raud
, ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ettevõtlussaadik Andrus Viirg ütleb, et Räniorus ringleb äriideid meeletult ja sageli on enesetutvustuseks aega vaid 30 sekundit.
Ettevõtlussaadik Andrus Viirg ütleb, et Räniorus ringleb äriideid meeletult ja sageli on enesetutvustuseks aega vaid 30 sekundit. Foto: Liis Treimann

Maailma tehnoloogiamekat Silicon Valleys vallutab Eesti firmade kolmas laine, rääkis intervjuus Postimehele juba 11 aastat seal ettevõtlussaadikuna tegutsenud EASi esindaja Andrus Viirg. Pärast Skype'i tuli Transferwise ning nüüd on tulemas kolmas laine. Samuti selgitab ta, mida teha, et Räniorus läbi lüüa.

Sest Ameerika investor tahab kiiret ja selget sõnumit, miks ta peab üldse seda välismaalt tulnud inimest kuulama, ja selgust, kuidas see inimene võib tal hiljem tema poolt ettevõttesse paigutatud raha suure kasumiga tagasi teenida.

Loomulikult. Selle mõtteviisi ajel ongi tulnud sealsesse kõnepruuki nn elevator pitch’id (liftis toimuvad firmade kiirtutvused). Teisisõnu, sa pead suutma oma idee vastu huvi tekitada vaid ühe liftisõidupikkuse ajaga, 10–30 sekundiga. Tegelikult on Silicon Valley hoonestus üsna madal ja lifte palju ei ole. Ning kui ongi mõnes hoones, on need päris aeglased. Aga kui sa siis saad seal liftis kellelgi nööbist kinni, ongi sul 30 sekundit, et selgitada oma ärimudelit ja teistest eristumist. Selles esimeses pitch’is ei olegi vaja enamasti kohe selgitada oma tehnoloogilisi lahendusi. Vaja on kiirelt öelda, kuidas sa loodad oma idee taha saada reaalseid, maksvaid kliente. Ränioru investorite esimene küsimus sageli ongi, et kuidas tema oma esialgse investeeringu, oma raha hiljem tagasi saab.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles