Sügise saabudes pakivad paljud oma kodinad suvekodudes kokku ja kolivad linna tagasi. Kuna suvilas talvisel ajal keegi kogu aeg ei toimeta, siis on mõistlik ka teleri vaatamise eest maksmine lõpetada.
Kas TV-leping suvekodust lahkudes lõpetada või ajutiseks peatada?
«Sügise algul leidub iga aasta sadakond klienti, kes pöörduvad Elisa poole sooviga suvilas või maakodus TV-teenuste leping lõpetada,» sõnas Elisa TV-teenuste valdkonna juht Silver Soomre. «Elisa Üle Õhu koduteenuste kliendile võimaldame näiteks lepingu peatamist kuni üheksaks kuuks.»
Soomre sõnul on lepingu peatamine kliendile tasuta ja sellega ei kaasne muid kulutusi nagu näiteks lepingu taasavamise tasu. «Lepingu peatamise ajaks ei ole kliendil vaja tagastada lepinguga seotud seadmeid ja ühtlasi ei pea klient ka tasuma seadmete nagu digiboksi ja/või ruuteri renditasu peatamise ajal,» sõnas ta ja lisas, et kevadel suvilasse või maakodusse naastes saab klient lepingu klienditeenindusse helistades või esindusest läbi astudes taasaktiveerida. «Teenuse aktiveerimisega jätkub leping juba sõlmitud tingimustel, mis olid kliendil enne lepingu peatamist,» kinnitas ta.
Telia meediasuhete juhi Raigo Neudorfi sõnul pakub Telia võimalust kasutada koduinterneti ja TV teenust üle õhu ehk 4G mobiilsidetehnoloogia toel. «See võimaldab klientidel interneti ja TV-teenust kasutada ka maa- ja suvekodudes, kuhu füüsiline kaabel ei ulatu,» selgitas ta ja lisas, et täna on neil rida kliente, kes kasutavad interneti- ja TV-teenust hooajaliselt, mis tähendab, et suve hakul suureneb nende teenuste kasutamine suvekodudes ning sügisel omakorda suureneb kasutamise lõpetamine nendel aadressidel.
«Et selline liikumine kliendi jaoks paindlikumaks muuta, pakume suve lõpust võimalust Koduinterneti teenus (üle õhu) ajutiselt peatada,» sõnas Neudorf. «Ajutine peatamine kehtib Koduinternet üle õhu teenusele + ruuteri üürile + antenni üürile. Esimesed 90 päeva on see teenus tasuta, edaspidi maksab see 3,13 EUR kuus.» Neudorf täpsustas, et ajutine peatumine ei laiene üle õhu pakutavale MINU.TV teenusele ja digiboksi üürile. «Kui klient ei soovi seda teenust talvel kasutada, tuleb MINU.TV teenus ja digiboksi üüri teenus lõpetada. Peatamine kehtib just internetitootele seetõttu, et kliendid, kes iga kevad liituvad Koduinternet üle õhu teenusega, ei peaks seadmeid iga sügis tagastama. Eeskätt on see tingitud sellest, et kuna teenus töötab üle mobiilivõrgu, käib sellega kvaliteedi tagamiseks kaasas tihtipeale ka antenn, mille pidev monteerimine ja demonteerimine näiteks maja katusel on tülikas.»