Läti peaminister: Rubesa otsus tagasi astuda on huvitav

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Māris Kučinskis
Māris Kučinskis Foto: Eero Vabamägi

Baiba Rubesa otsus lahkuda RB Raili juhikohalt on huvitav kuna tema ametiaeg oleks niigi kohe läbi saanud, ütles Läti peaminister Māris Kučinskis.

«Rubesa tagasiastumine oli huvitav samm, võttes arvesse, et tema ametiaeg oleks kuu pärast lõppenud. Ei ole saladus, et kaks teist RB Raili aktsionäri, Eesti ja Leedu, soovisid tema lahkumist ja seega polnud võimalustki, et ta oleks uuesti juhiks valitud. Eesti ja ja Leedu peaministrid on seda ka mulle meie vestluste käigus öelnud,» rääkis Kučinskis.

Läti peaminister ütles ka, et sellist mastaapi projekti puhul on vajalik Balti riikide ja ka peaministrite sekkumine projekti teostamisse. Kučinskis lükkas tagasi ka Rubesa kriitika, et projekt ei ole saanud piisavat toetust. «Seda küsimust on Balti peaministrite kohtumistel regulaarselt arutatud. Tuletaksin meelde, et see oli minu valitsuse ajal, kui projekti ühise elluviimise lepe allkirjastati,» ütles ta.

Neljapäeval teatas Rail Balticu rajamise koordineerimiseks loodud Baltimaade ühisfirma RB Raili tegevjuht Baiba Rubesa, et astub juhikohalt koheselt tagasi. Hilisemal pressikonverentsil kritiseeris ta ka teravalt projekti riiklikku juhtimist, süüdistades Balti riike huvide konfliktis ja ainult enda riiklikele huvidele mõtlemises. Rubesa tõi ka esile, et projekt vajab selget poliitilist juhtimist, eelkõige peaministrite tasandil, kuna tegu on ka olulise poliitilise ühisprojektiga. Tema sõnul ei ole peaministritel projekti tegelikust käekäigust reaalset ülevaadet.

RB Rail on loodud Rail Balticu projekti keskseks koordineerimiseks. Selle aktsiad kuuluvad võrdsetes osades Eesti RB Rail AS-ile, Läti SIA-le Eiropas Dzelzceļa Līnijas ja Leedu UAB-le Rail Baltica Statyba.

Rail Balticu projekt näeb ette Euroopa rööpmelaiusega raudtee ehitamise Tallinnast Poola-Leedu piirini. Projekti maksumuseks on hinnanguliselt 5,8 miljardit eurot.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles