«Bussisõitjate nii suur kasv tuli mulle pisut üllatusena,» tunnistas Põhja-Eesti ühistranspordikeskuse juhataja Vello Jõgisoo. Harjumaa on üks neljast maakonnast, kus tasuta saavad sõita nooremad kui 20-aastased ja vanemad kui 65-aastased, teistel tuleb pilet osta. «Eks seda reisijate arvu kergitasid nii lapsed kui vanad, aga ka see, et nüüd kadus bussijuhil võimalus raha oma taskusse panna,» sõnas Jõgisoo.
Ta tunnistas, et bussijuhtide skeemitamine oli veel pool aastat tagasi Harjumaal suur probleem. «Me panime sellepärast bussi kaameradki üles, et juhte teolt tabada, aga see, kuidas neid (kaameraid – toim) lõhuti ja rikuti, on kirjeldamatu,» rääkis ühistranspordikeskuse juht. Ka kopsakad trahvid ei aidanud. Jõgisoo rõõmustas, et bussijuhtide laialt levinud lisateenimisvõimalus on nüüd ajalukku jäänud.
Kuigi bussisõitjate arv Harjumaal on kõvasti kasvanud, on Jõgisoo sõnul vara kaugele ulatuvaid järeldusi teha, sest senistes andmetes ei kajastu koolilaste sõidud. Jõgisoo sõnul on riigi doteeritud liinid saanud sõitjaid juurde nii rongidelt kui ka kommertsliinidelt, mida Harjumaal on arvukalt. «Mõnel kommertsliinil on nüüd sõitjaid kümme protsenti vähem, aga Samat kurtis, et reisijaid on viiendiku võrra vähem,» tõi ta näite. Saku poole sõidab Samatil päevas 25 bussi, riigi doteeritud sõite on aga neli.
Ainsana reisijate arvu vähenemisega silma paistnud Läänemaa bussiliiklus on samuti Põhja-Eesti ühistranspordikeskuse korraldada ja Jõgisoo tunnistas, et ei saanud seal tööga hakkama. «Sellist segadust, et üldse sõita poleks saanud, just polnud, aga mõningad apsud tõesti olid,» nentis ta. Jõgisoo sõnul said probleemid alguse sellest, et Lääne maavalitsuselt saadud graafiku alusel polnud võimalik tööd teha.