Karastusjookide tootja Coca-Cola teatas esmaspäeval, et peab läbirääkimisi Kanada kanepikasvataja Aurora Cannabisega, et hakata tootma kanabidiooliga jooke. Viimase näol on tegu marihuaanas leiduva mittepsühhotroopse ainega.
Coca-Cola tahab hakata valmistama kanepiga jooke
Coca-Cola plaanib nähtavasti kapitaliseerida 17. oktoobril Kanadas jõustuva seaduse pealt, mis muudab marihuaana tarvitamise legaalseks. Kanada kanepikasvatajatega sõlmivad suuri lepinguid ka mitmed ülemaailmsed alkoholi- ja tubakatootjad, kes tahavad samuti uuel turul kätt proovida. Aurora aktsia tõusis peale läbirääkimiste avalikuks tulemist lausa 17 protsenti.
Coca-Cola on üritanud üha enam pöörduda eemale tugevalt suhkrustest karastusjookidest, mis kaotavad tarbijate seas kiiresti populaarust, ja panustada hoopis rohkem tervislikumatele brändidele. Kontsern omandas näiteks hiljuti suure kohviketi Costa Coffee ja plaanib ilmselt reklaamida ka oma kanepijooki tervisliku tootena, mis võiks aidata valu, krampide ja põletiku vastu.
Kui mitmed alkoholitootjad nagu Constellation Brands (Corona õlu), Molson Coors ja Heineken plaanivad oma toodetesse lisada psühhotroopset tetrahüdrokannabinooli (THC), siis Coca-Cola seda teha ei plaani (ilmselt just tervisliku imago pärast). Heinekenile kuuluv Lagunitas on aga juba praegu lasknud välja «tervisliku õllemaitselise» gaseeritud vee, mis sisaldab THCd.
Kanadast on saamas esimene suur majandus, mis legaliseerib marihuaana meelelahutusliku tarvitamise. Riigi uus Cannabis Ventures globaalne aktsiaindeks on tõusnud selle aasta jooksul ligemale 87 protsenti. Constellation Brandsi hinnangul kasvab aga ülemaailmne kanepiturg järgmise 15 aastaga väärtuselt ligemale 200 miljardi dollarini.