Mida rohkem areneb ja muutub toidukaupade e-kaubandus, seda vähem viitsime me shoppamiseks diivanilt tõusta. Ka toidukaupade ostmiseks. Sest sa väsid ära lõputute riiulite vahel ekslemisest ja oma lemmikjuustu otsimisest.
Toidupoodide ketid võimendavad ise seda väljasuremistrendi, pannes järjest enam rõhku e-kaubandusele. Lisaks on tekkinud hulk idufirmasid, näiteks New Yorgis tegutsev Boxed, kes toovad otse treppi majapidamistarbeid, tervislikku ja ökotoitu, puu- ja juurvilju, ning seda ülisoodsalt – samal ajal veel pidades oma klientide eest arvestust selle üle, millal on vastavalt tarbimisharjumustele vaja nende koduseid varusid täiendada.
Tõsi, alati jäävad üksikud friigid, kes tahavad poes kaupa oma käega katsuda, kuid neid on liiga vähe, et ülal pidada kogu seda kauplustekettide armeed – alates Wal-Martist ja lõpetades Aldiga. Selge see, et üksikud reaalsed poed jäävad alles. Küsimus on vaid, millised.
Sulgemise asemele meelelahutus
Kui 70 aastat tegutsenud mänguasjaäri Toys „R“ Us kuulutas juunis oma 5 miljardi dollari suuruse võla tõttu välja pankroti, siis ütlesid nad oma apokalüpsise peapõhjuseks just selle, et tarbijakäitumine on muutunud ja et Amazon, Target ja Wal-Mart pakkusid liiga teravat konkurentsi.
Mulle tundub, et Toys “R” Us varises kokku peamiselt just omaenese raskuse all - saatuslikuks sai suurus ja liiga hajutatud sihik ning suutmatus olla piisavalt dünaamiline. Täna ilmub gigantide asemele järjest enam väikseid tegijaid, idufirmasid, kes on hakkinud jaeäri tükkideks, näiteks austraallaste edukas Shaver Shop, mis müüb raseerimis- ja juuksehooldustooteid, spordifännidele mõeldud Flight Club, kosmeetikamüüja Birchbox või New Yorgi koerapidajate lemmik Barkbox. Ehk oleks see tükeldamise mudel võinud ka mänguasjagigandi päästa?