Värske hiinlaste lemmikkaubamärkide uuringu järgi kuulub nende jäägitu eelistus juba teist aastast kohalikku päritolu Alipayle. Küll aga on mitmed üleilma tuntud, lääne päritolu brändid kaotanud nagu üleöö hiinlaste poolehoiu.
GRAAFIK Hiinlaste huvi lääne kaubamärkide vastu on järsult kukkunud
Palju kiidetud ja kadestatud üleilmsed brändid on kaotamas maailma kõige rahvarohkemas riigis kiirelt oma populaarsust kohalikele ettevõtetele, selgub hiinlaste 50 lemmikkaubamärgi värskest uuringust, vahendab Bloomberg.
Terve rida tuntud lääne brände, kes veel eelmisel aastal nautisid kohta edetabeli esikümnes, on korralikult kukkunud. Eelmisel aastal 6. kohta hoidnud spordirõivaste töötaja Nike on langenud 44. kohale, luksusautode tootja BMW, kes oli mullu 8. kohal, on langenud 46. kohale ja mullu 4. kohal olnud Rootsi mööblikaubamaja Ikea langes 37. kohale.
Vaata juuresolevast tabelist lähemalt, kuidas on hiinlaste eelistused lühikese ajaga muutunud.
Samal ajal, kui lääne päritolu brändid on hiinlaste eelistustes oluliselt kukkunud, on nende kohad hõivanud Hiina mobiiltelefoni tootja Huawei ja toidukulleri teenust pakkuv Meituan Dianping. Viimane jõudis esikümnesse sel aastal esimest korda. Ettevõte on suutnud kaasata Hongkongi rikkaima mehe, miljardäri Li Ka-shingi raha.
Halb uudis on see kindlasti Apple'ile, kelle jaoks on Hiina USA turu järel suuruselt teine turg. Küll aga on USA ettevõte juba mõnda aega pidanud rinda pistma kohalike mobiilitootjatega, Huawei kõrval ka Xiaomiga.
Hiina suurimates linnades on lääne brändide populaarsus tuhmuma hakanud. «Tarbijad on muutunud märksa nõudlikumaks, mistõttu näeme, et head kohalikud kaubamärgid on hakanud rohkem populaarsust koguma,» rääkis uuringu läbi viinud konsulatsioonibüroo Prophet partner Benoit Garbe.
Hiina ettevõtted on sel aastal hõivanud 50 populaarsema kaubamärgi seas juba 30 kohta. Teist aastat juhib seda nimistut Alibaba Groupi kuuluv makselahenduste ettevõte Alipay. Viimase kahe aastaga on hiinlaste eelistuses järsk pööre toimunud, sest veel 2016. aastal kuulus vaid 18 kohta selles nimistus kohalikele ettevõtetele.
Bloombergi analüütiku Catherine Limi sõnul on selle taga Hiina ettevõtete tugev sotsiaalmeedia turundus. «Hiina kaubamärgid on suutnud läbi sotsiaalmeedia paremini Hiina tarbijani jõuda. Nad on palju kõneainet tekitanud,» märkis ta.
Konsultatsioonibüroo Prophet küsis edetabeli koostamisel 13 000 Hiina tarbija arvamust, paludes neil reastada kaubamärke vastavalt sellele, kui innovaatilised, praktilised, kliendikesksed ja inspireerivad nad on.