/nginx/o/2018/09/13/11413112t1h20e4.jpg)
Euroopa vallutamine isikliku autoga on muutunud järjest populaarsemaks. Aga nagu siinpool riigipiiri, ei ole ka välismaal keegi liiklusõnnetusse sattumise eest kaitstud.
Euroopa vallutamine isikliku autoga on muutunud järjest populaarsemaks. Aga nagu siinpool riigipiiri, ei ole ka välismaal keegi liiklusõnnetusse sattumise eest kaitstud.
Tänavu kaheksa esimese kuuga on ERGO kindlustusse jõudnud 911 avaldust välisriikides juhtunud liiklusõnnetuste kohta, milles on osalenud Eestis registreeritud sõiduk. Kõige enam on õnnetusi toimunud Soomes, Saksamaal, Rootsis, Venemaal ja Poolas.
«Autoga Euroopas reisimine kogub populaarsust ning paratamatult tuleb piiri taga ette nii pisemaid plekimõlkimisi kui ka raskemaid liiklusõnnetusi. Sel aastal on koguni iga kuues kindlustusseltsis avatud liiklusõnnetuse toimik seotud õnnetusega, mis on toimub väljaspool Eestit,» ütles ERGO transpordikahjude vanemkäsitleja Raido Orulaid.
Kõige enam on tänavu Eestis registreeritud sõidukitega välisriikides avariisid toimunud Soomes (211), Saksamaal (146), Rootsis (106), Venemaal (66), Poolas (56) ja Lätis (50). Suvisel ajal sagenevad õnnetused ka populaarsetes suvituspiirkondades nagu Prantsusmaal (28), Itaalias (26) ja Hispaanias (18).
Välisriikides toimunud õnnetuste kasvavast arvust enam teeb kahjukäsitlejatele muret juhtide vähene teadlikkus, kuidas avarii korral tuleks edasi tegutseda. Reeglina on tegemata vajalik kodutöö, sest liiklusõnnetuse korral kehtivad kõikjal selle riigi seadused, kus õnnetus juhtus. «Mõnes riigis on politsei sündmuskohale kutsumine kohustuslik ja kui juht pole sellest teadlik, tuleks igal juhul politseid teavitada. Näiteks Venemaal ja SRÜ riikides tuleb avarii korral kindlasti kutsuda politsei,» selgitas Orulaid. Samuti peab Venemaal pöörduma kannatanu enne riigist lahkumist ise süüdlase kindlustusandja poole. Kui aga õnnetuse põhjustaja on Eesti sõiduk, siis võib tulla Venemaalt tagasi Eestisse ja pöörduda siin oma kindlustusseltsi.
Lisaks reisidokumendile, juhiloale ja auto tehnilisele passile tuleks välisriiki sõites kindlasti kaasa võtta ka liikluskindlustuse poliis. Kindluse huvides tuleks alati kaasa võtta ka rohelise kaardi originaal, mis väljastatakse küsimise peale kindlustusettevõttest tasuta. Samuti on tark hoida autos universaalset vormi «Teade liiklusõnnetusest».
Soovitused välisriigis liiklusõnnetuse korral käitumiseks: